Název: | Tvorba "ESP" aktivit pro studenty středních škol |
Další názvy: | Designing ESP activities for secondary school students |
Autoři: | Dlesková, Jana |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28828 |
Klíčová slova: | esp;receptivní jazykové dovednosti;produktivní jazykové dovednosti;lesnictví;tvorba aktivit |
Klíčová slova v dalším jazyce: | esp;receptive language skills;productive language skills;forestry;designing activities |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá tvorbou ESP aktivit pro studenty středních škol. Teoretická část vysvětluje pojem English for Specific Purposes, představuje jeho vznik, historii a budoucí směřování. Dále analyzuje teorii tvorby aktivit procvičujících slovní zásobu a mluvnici společně se způsoby rozvoje produktivních a receptivních jazykových dovedností, mluvení, psaní, poslechu a čtení. Následně je popsána analýza potřeb, která je nezbytnou součástí přípravy kurzu ESP, také její pozice v ESP a proces a metody sběru, analýzy a vyhodnocení dat. Nakonec je probírána tvorba programu kurzu jako výsledku této analýzy. Praktická část popisuje analýzu potřeb, která byla provedena za účelem zjištění nejefektivnějšího způsobu tvorby ESP aktivit pro studenty středních lesnických škol. Výzkum zahrnoval rozhovory se specialisty v oboru a učiteli odborných předmětů středních lesnických škol. Dále pak zjišťoval, jaké mají studenti těchto škol učební styly a preference. Nakonec byl proveden rozbor ESP učebnice lesnictví za účelem porovnání použitých aktivit. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis deals with designing ESP activities for secondary school students. The theoretical part explains the term English for Specific Purposes, presents its origin, history and future direction. Further, it analyzes the theory of designing vocabulary and grammar activities in ESP, together with ways of developing productive and receptive language skills, speaking, writing, listening, and reading. Then, needs analysis as an essential part of ESP course designing is described, with its position within ESP and the process and methods of data collecting, analyzing and interpreting. At the end, as the result of needs analysis, curriculum and course design is discussed. In the practical part, needs analysis on content of ESP activities, learners' preferences for activities, and materials available for Forestry English was done in order to find out the most effective way to design Forestry ESP activities for students of secondary forestry schools. The research included interviews with professionals of forestry branch and specialized subject teachers of secondary forestry schools. On top of that, a questionnaire for students was designed to gather data about their learning styles and preferences, and a forestry ESP course book analysis was done to explore activities presented there. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Dleskova.pdf | Plný text práce | 1,25 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Dleskova - pos Klec ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 456,99 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Dleskova pos Ben opon.pdf | Posudek oponenta práce | 485,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Dleskova prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 421,31 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28828
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.