Název: | Konstrukce lepených spojů kompozitních materiálů |
Další názvy: | Designing of bonded joints composite materials |
Autoři: | Kalina, Tomáš |
Vedoucí práce/školitel: | Lašová Václava, Doc. Ing. Ph.D. |
Oponent: | Krystek Jan, Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28909 |
Klíčová slova: | lepený spoj;adheze;koheze;predikce pevnosti;kohezivní model;mkp;metodika;dcb;enf;módy porušení i a ii;dp490;en-aw-7075;sklolaminát;uhlíkový kompozit |
Klíčová slova v dalším jazyce: | adhesive joint;adhesion;cohesion;prediction of strength;cohesive model;fem;methodology;dcb;enf;failure mode i and ii;dp490;en-aw-7075;metal;fiberglass;carbon fiber composite |
Abstrakt: | Práce se zabývá návrhem metodiky predikce pevnosti lepených spojů kompozitních materiálů s kovy. Metodika byla následně aplikována na reálný díl - kompozitní přítlačné křídlo vozu Audi R8, do kterého je vlepován insert ze slitiny hliníku. V rámci aplikace metodiky bylo provedeno experimentální testování na standardizovaných vzorcích dle norem ASTM, pro zjištění mechanických parametrů lepidla v adhezi i kohezi. Po analýze současného stavu byla na základě výsledků z numerických simulací (kohezivního modelu) a technicko-ekonomického hodnocení navržených povrchových úprav provedena optimalizace lepeného spoje, která vedla k úspoře nákladů na lepený spoj. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with a proposal of methodology prediction of the strength of bonded composite materials with metals. The methodology was applied on a real part - the composite spoiler of Audi R8 car from which the insert of alluminium alloy was pulled out. In the application of methodology, experimental testing was performed on standardized samples according to ASTM standards, for detection of mechanical properties of adhesive in adhesion and cohesion. After the analysis of the current state the optimalization of adhesive joint was done based on results of numerical simulations (cohesive model) and on technical-economical evaluation of proposed surface treatments, which led to cost savings for the adhesive joint. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KKS) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
__DP-KALINA_Tomas-2017_FINAL.pdf | Plný text práce | 18,73 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kalina_posudek vedouciho.pdf | Posudek vedoucího práce | 650,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kalina_posudek oponenta.pdf | Posudek oponenta práce | 906,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kalina.pdf | Průběh obhajoby práce | 268,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28909
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.