Název: Low latency rendering in augmented reality based on head movement
Autoři: Kim, Jung-Bum
Choi, Joon-Hyun
Ahn, Sang-Jun
Park, Chan-Min
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2016: short communications proceedings: The 24th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2016 in co-operation with EUROGRAPHICS: University of West Bohemia, Plzen, Czech RepublicMay 30 - June 3 2016, p. 115-119.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2016/!!_CSRN-2602.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29694
ISBN: 978-80-86943-58-9
ISSN: 2464-4617
Klíčová slova: rozšířená realita;nízká latence vykreslování;úroveň detailu;pohyb hlavy
Klíčová slova v dalším jazyce: augmented reality;low latency rendering;level of detail;head movement
Abstrakt: In Augmented Reality, AR, the latency is a huge problem that disrupts immersive experience especially when head-worn devices are involved. Rendering of virtual objects generally accounts for major proportion of the latency in AR. In this paper, we identify the problem caused by the latency and observe human perception of virtual objects during head movement to find opportunities to reduce the latency. We propose solutions that reduce the latency of rendering by introducing Level of Detail (LoD) concept based on head movement. Experimental results show our approach is effective to decrease the latency of rendering.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2016: Short Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kim.pdfPlný text318,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29694

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.