Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSlavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
dc.contributor.authorHolzäpfelová, Pavla
dc.contributor.refereePodlipský Rudolf, PaedDr. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-14
dc.date.accessioned2019-03-15T10:17:38Z-
dc.date.available2017-6-16
dc.date.available2019-03-15T10:17:38Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-30
dc.identifier73620
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32244
dc.description.abstractObsahem této bakalářské práce jsou vytvořené čtyři tvořivé úlohy, které jsou koncipovány na prohlubování znalostí z dějin umění a výtvarné výchovy přes konceptualizaci námětu a konceptovou analýzu. Zároveň součástí každé tvořivé úlohy jsou odkazy na tematické okruhy uměleckých konceptů, mezi které řadíme: významový, tematický, empatický a prožitkový. V první části bakalářské práce se nachází teorie, kde jsou vysvětleny pojmy důležité pro artefiletiku a výtvarnou výchovu a dále, co vše obsahuje konceptová analýza. V druhé polovině jsou podrobně vysvětleny umělecké koncepty a jejich případné členění. Prostřední část této práce je věnovaná kapitole Příprava na výuku, kde se nachází vysvětlené mé záměry pro vytvoření vhodné úlohy pro danou skupinu a následný popis, jak úlohu s dětmi uskutečnit a na co se zaměřit. Součástí každého úkolu je pak také přiložená obrazová mapa, která zobrazuje souvislosti mezi technikou a námětem a zároveň ukazuje souvislosti s dějinami umění. Třetí část je částí praktickou, kde je do detailů rozebrán průběh výuky, konceptualizace námětu a následné poučení z dějin umění. Na konci každého úkolu se pak nachází samotná konceptová analýza se zjištěnými poznatky a východisky pro danou skupinu.cs
dc.format94 s. (138 603 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=73620-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectkonceptová analýzacs
dc.subjectumělecké koncepty tematickýcs
dc.subjectkonstruktivnícs
dc.subjectempatickýcs
dc.subjectprožitkovýcs
dc.subjectdiskuzecs
dc.subjectreflexecs
dc.subjectinterpretacecs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjectkonceptualizace dílacs
dc.subjectnámětcs
dc.subjecttechnikacs
dc.subjecttvořivé dílocs
dc.subjectimaginacecs
dc.subjectkoncepty a prekonceptycs
dc.subjectsocio-kognitivní konfliktcs
dc.subjectpedagogický konstruktivismuscs
dc.subjectsémantikacs
dc.subjectsémiotikacs
dc.subjectart-centrický modelcs
dc.subjectvideo-centrický modelcs
dc.subjectkreativní interpretace námětucs
dc.subjecttvořivá úlohacs
dc.subjectartefiletikacs
dc.subjectartefiletiké dílocs
dc.subjectaranžovaná umělecká situacecs
dc.subjectkrize dětského výtvarného projevucs
dc.titleKonceptová analýza výtvarných úloh s ohledem na poučení z dějin umění a vizuální kulturycs
dc.title.alternativeConceptual analysis of visual arts with regard to lessons from the history of art and visual cultureen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe content of this bachelor thesis is made up of four creative tasks, which are designed to extend the knowledge from the history of art and art through conceptualization of the topic and conceptual analysis. Also, each creative task includes references to thematic areas of artistic concepts, including: meaning, thematic, empathic and adventure. In the first part of the bachelor thesis there is a theory where the concepts important for artefiletics and art education are explained and what all the conceptual analysis contains. In the second part which detailed the artistic concepts and their possible breakdown. The middle of bachelor thesis is devoted to the chapter Preparing for the lesson, where my intentions are explained to create the appropriate task for the given group and the following descriptions how to perform tasks with children and what to focus on. Each of the tasks is also accompanied by an image map showing the connection between the technique and the theme and showing the connection with the history of art. The third part is a practical part, where the course of the lesson, conceptualization of the subject and subsequent teaching from the history of art is elaborated. At the end of each task there is the conceptual analysis itself with the findings and the starting points for the given group.en
dc.subject.translatedconceptual analysisen
dc.subject.translatedartistic concepts - thematicen
dc.subject.translatedconstructiveen
dc.subject.translatedempathicen
dc.subject.translatedexperienceen
dc.subject.translateddiscussionen
dc.subject.translatedreflectionen
dc.subject.translatedinterpretationen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedconceptualization of worken
dc.subject.translatedsubjecten
dc.subject.translatedtechniqueen
dc.subject.translatedcreative worken
dc.subject.translatedimaginationen
dc.subject.translatedconcepts and preconceptionsen
dc.subject.translatedsocio-cognitive conflicten
dc.subject.translatedpedagogical constructivismen
dc.subject.translatedart-centric modelen
dc.subject.translatedvideo-centric modelen
dc.subject.translatedcreative interpretation of the subjecten
dc.subject.translatedcreative roleen
dc.subject.translatedartefileticsen
dc.subject.translatedartefiletic worken
dc.subject.translatedartistic situationen
dc.subject.translatedcrisis of children's artistic expressionen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BAKALARSKA PRACE HOLZAPFELOVA.pdfPlný text práce3,99 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Holzapfelova Pavla_vedouci_Slavik_2018.pdfPosudek vedoucího práce1,06 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Holzapfelova Pavla_oponent_Podlipsky_2018.pdfPosudek oponenta práce797,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Holzapfelova Pavla_2018.pdfPrůběh obhajoby práce348,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32244

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.