Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSuda Zdeněk, PhDr. CSc.
dc.contributor.authorRichterová, Eliška
dc.contributor.refereeVejvodová Jana, PaedDr. CSc.
dc.date.accepted2018-9-11
dc.date.accessioned2019-03-15T10:21:30Z-
dc.date.available2016-12-7
dc.date.available2019-03-15T10:21:30Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-6-29
dc.identifier72858
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32729
dc.description.abstractPráce je zaměřena na učivo o významu slov na 1. stupni základních škol. Práce je dělena na teoretickou část a praktickou část. Obsahem teoretické části jsou důležité pojmy z RVP ZV, definice některých lexikální pojmů a analýza dvou učebnic(každá z jedné řady dvou nakladatelství)pro pátý ročník ZŠ. Praktická část obsahuje výzkumné šetření. Cílem výzkumu bylo ověření znalostí lexikálně-sémantického učiva u žáků 5. ročníku. Z výsledků výzkumného šetření lze vyvodit některé cenné poznatky pro vyučovací praxi. V praktické části práce je také dotazník pro učitele na 1. stupni základních škol a jeho vyhodnocení. Dotazník byl zaměřen na výuku lexikálního učiva. Teoretická část obsahuje rovněž pracovní listy určené k procvičování učiva v této jazykové rovině.cs
dc.format70 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectvýznam slovacs
dc.subjectslova jednovýznamovács
dc.subjectslova mnohovýznamovács
dc.subjectslova významově nadřazenács
dc.subjectslova významově podřazenács
dc.subjectslova významem souřadnács
dc.subjecthomonymacs
dc.subjectsynonymacs
dc.subjectantonymacs
dc.subjectfrazeologiecs
dc.subjectvrstvy slovní zásobycs
dc.subjectodvozovánícs
dc.subjectskládánícs
dc.subjectzkracovánícs
dc.subjectsémantické tvořenícs
dc.subjectpřejímání slov z cizích jazykůcs
dc.titleUčivo o významu slov na 1. stupni základní školycs
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is focused on the curriculum relating to words meaning taught in primary school. The thesis is divided into the theoretical part and practical part. The content of the theoretical part are important terms from curriculum in RVP ZV, the definition of lexical terms and analysis of two textbooks (each from one line of two publishers)for the fifth year of primary school. The practical part contains the research. The aim of research was checking lexical semantic knowledge of pupils from fifth class. Results of the research bring very valuable information for teaching. In the practical part is also form for teachers at primary schools. The form was focused on teaching lexical curriculum. The practical part contains also some worksheets aimed at practising the curriculum in this language sphere.en
dc.subject.translatedword meaningen
dc.subject.translatedunambiguous wordsen
dc.subject.translatedambiguous wordsen
dc.subject.translatedwords meaning superioren
dc.subject.translatedwords meaning narroweren
dc.subject.translatedcoordinate wordsen
dc.subject.translatedhomonymsen
dc.subject.translatedsynonymsen
dc.subject.translatedantonymsen
dc.subject.translatedphraseologyen
dc.subject.translatedsorting of vocabularyen
dc.subject.translatedword derivationen
dc.subject.translatedword foldingen
dc.subject.translatedword shorteningen
dc.subject.translatedsemantic word formationen
dc.subject.translatedwords taken from foreign languagesen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-Richterova (1).pdfPlný text práce1,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
richterova_suda.pdfPosudek vedoucího práce38,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
richterova_vejvodova.pdfPosudek oponenta práce32,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
richterova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce268,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32729

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.