Název: | Didaktické aspekty práce s interaktivními učebnicemi českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ |
Autoři: | Svobodová, Sandra |
Vedoucí práce/školitel: | Vejvodová Jana, PaedDr. CSc. |
Oponent: | Rohlíková Lucie, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32734 |
Klíčová slova: | interaktivní učebnice;interaktivní výuka;informační a komunikační technologie;nakladatelství fraus |
Klíčová slova v dalším jazyce: | interactive textbook;interactive learning;information and communication technologies;fraus publisher |
Abstrakt: | Diplomová práce Didaktické aspekty práce s interaktivními učebnicemi českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ se zaměřuje na využití interaktivních učebnic v edukačním procesu. Práce je členěna na část teoretickou a empirickou. Tyto části jsou děleny do dílčích subkapitol. Teoretická část charakterizuje pojem interaktivní výuka a definuje vybrané technologie. Je popsaná problematika implementace technologií do vzdělávacího procesu a v souvislosti s tím je představen tzv. difuzní model, podle kterého lze tyto technologie efektivně začleňovat do vzdělávání. Dále se tato práce věnuje novým formám učebnic, které se využívají prostřednictvím moderních technologií. Tyto učebnice jsou charakterizovány spolu s jejich nadstavbovými prvky. V empirické části jsou navrženy didaktické přípravy tří vyučovacích hodin s jejich možnými alternativami. Stěžejní část tvoří výzkumná sonda, která zjišťuje, jak učitelé českého jazyka pracují s interaktivními učebnicemi ve svých vyučovacích hodinách. Jednotlivé odpovědi jsou interpretovány a zjištěné výsledky slouží k potvrzení či nepotvrzení předem stanovených hypotéz. V závěru jsou shrnuty výstupy diplomové práce. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis Didactic aspects of working with interactive schoolbooks of Czech language for secondary school is focused on using interactive schoolbooks in educational process. The thesis is divided into the theoretical and empiric part. These parts are divided into intermediate subchapters. The theoretical part characterizes the term of interactive education and defines chosen technologies. There are also described problems of the technologies implementation into the educational process and in connection with that there is presented the "diffusion model" that allows these technologies to be effectively integrated into education. This thesis continues with new forms of schoolbooks that are used through modern technologies. These schoolbooks are characterized together with their superstructure elements. In the empiric part there are suggested didactic preparations of three lessons with their possible alternatives. The main part consists of a research probe that finds out how teachers of Czech language work with interactive schoolbooks in their lessons. The individual responses are analysed and found results are there to confirm or not confirm predetermined hypothesis. In conclusion, there are summarized results of the thesis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Svobodova_Diplomova prace.pdf | Plný text práce | 4,17 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
svobodova_vejvodova.pdf | Posudek vedoucího práce | 31,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
svobodova_rohlikova.pdf | Posudek oponenta práce | 35,39 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
svobodova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 211,04 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32734
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.