Title: | Současná literární tvorba určená dětem předškolního věku a její využití při rozvoji myšlení dětí |
Other Titles: | Contemporary literary creation intended for pre-school children and its use in the development of children's thinking |
Authors: | Virágová, Kamila |
Advisor: | Bína Daniel, Doc. PhDr. Ph.D. |
Referee: | Zelenková Věra, Mgr. Ph.D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33261 |
Keywords: | knihy;literatura;pedagogika;dítě;učitel;rodiče;předškolní vzdělávání;myšlení |
Keywords in different language: | books;literature;pedagogy;child;teacher;parents;preschool education;thinking |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá všeobecným významem knihtisku pro předškolní děti, používání dětské literatury pedagogickými pracovníky při výchově a vzdělávání, využití literatury pro děti v mateřských školách a předškolních zařízeních, dále vysvětlí a popíše klíčové pojmy, jak je literatura zahrnuta do Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní výchovu. Také z části zkoumá problematiku využívání literatury jako didaktické pomůcky. Cílem práce je charakteristika žánrů literatury pro děti, zkoumání kvality textu a samotné pojetí literární tvorby, která by měla pomáhat rozvíjet myšlení u dětí předškolního věku. Kromě teoretické části má práce i svou praktickou část. Cílem průzkumu je zjistit, jaké žánry knih pro předškolní děti v Karlovarském kraji jsou nejoblíbenější a které jsou považovány za nejkvalitnější. Do výzkumu se zapojí pedagogičtí pracovníci a rodiče předškolních dětí. |
Abstract in different language: | The bachelor thesis deals with the general importance of the printing press for preschool children, the use of children's literature by pedagogical staff in education, use of literature for children in kindergartens and preschool facilities, and it explains and describes key concepts of literature included in The Framework Educational Program for Preschool Education . It also examines the issue of using literature as a didactic aid. The purpose of the thesis is to characterize the genres of literature for children, to examine the quality of the text and the concept of literary work itself, which should help to develop the thinking of pre-school children. Besides the theoretical part, the thesis also has its practical part. The aim of the survey is to find out what genres of books for preschool children in the Karlovy Vary region are the most popular and which are considered the highest quality. The research will involve pedagogical staff and parents of pre-school children. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace 2018 (1).pdf | Plný text práce | 1,47 MB | Adobe PDF | View/Open |
viragova_bina.pdf | Posudek vedoucího práce | 20,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
viragova_zelenkova.pdf | Posudek oponenta práce | 34,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
viragova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 127,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/33261
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.