Název: GIS ve výuce zeměpisu na druhém stupni základního vzdělávání
The GIS in Czech lower secondary education of geography
Autoři: Rak, Pavel
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2017, č. 1-2, s. 16-22.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2017/clanky/Arnika_2017_1-2_3-Rak-web.pdf
http://hdl.handle.net/11025/33897
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: geografické informační systémy;RVP ZV;zeměpis;education;natural science;teaching
Klíčová slova v dalším jazyce: geographical information system;Czech Framework Education Programme for Elementary Education;geography
Abstrakt: Ačkoliv se geografické informační systémy (GIS) staly nenahraditelným nástrojem v každodenním životě, jejich využití ve vzdělávání zeměpisu na základních školách není téměř vůbec podpořeno legislativními dokumenty. Využití GIS, ať už jako nástroje výuky nebo předmětu výuky, by mělo být, vzhledem ke zkušenostem ze zahraničí, zakotveno už i pro základní vzdělávání zeměpisu na druhém stupni.
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of this article is to describe positives and negatives of introduction of geographical information systems (GIS) into the Czech lower secondary education of geography. GIS is complex system for spatial data processing. Most of us uses the GIS every day, for example web map application Mapy.cz, GPS navigation, online cadaster map, etc. It is time to teach about GIS at school, especially at lower secondary education, because GIS has become a basic tool of everyday life. According to many researches it is possible to implement the GIS to Czech national curriculum of geography for lower secondary education. And finally, GIS could be implement into the other subjects of the Czech lower secondary education, for example Physics, Math, Natural Sciences, etc.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (CBG)
Číslo 1-2 (2017)
Číslo 1-2 (2017)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2017_1-2_3-Rak-web.pdfPlný text1,4 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33897

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.