Název: | A social approach to teleconferencing |
Autoři: | Katsika, Maria Koutroulis, Ilias Zotos, Christos Mitroulia, Maria Armakolas, Stefanos |
Citace zdrojového dokumentu: | KROTKÝ, Jan, ed.; SIMBARTL, Petr, ed. Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2019, č. 1, s.117-126. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/itev/ http://hdl.handle.net/11025/36154 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | sociální faktory;komunikace;telekonference |
Klíčová slova v dalším jazyce: | social factors;communication;teleconferencing |
Abstrakt v dalším jazyce: | Teleconferencing is becoming increasingly popular within the educational community. This paper attempts to approach the phenomenon with regards to the human side and explores the social factors that arise and appear to influence this modern educational method. To achieve that, the subject in hand is approached in a holistic way, by citing literature and performing a research study. The literature review provided a general description for “communication”, as well as more specialized terms like “distance communication” and “teleconference”. Moreover, the scientific research that was conducted, dealt with the analysis of the data that was collected via interviews. Namely, the study delves into the presentation of the research’s findings, as well as a direct comparison of those, with the conclusions the rest of the scientific community has so far come up with. It was proved that the majority of the sample has a positive stance towards any developments technology might bring to further facilitate and enhance distance learning. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2019) Číslo 1 (2019) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
KATSIKA.pdf | Plný text | 339,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36154
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.