Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aichinger, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2020-01-13T11:00:21Z | - |
dc.date.available | 2020-01-13T11:00:21Z | - |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | AICHINGER, D. Termografie ve výuce fyziky a techniky. Technika a vzdelávanie, 2019, roč. 8, č. 2, s. 28-30. ISSN 1338-9742. | en |
dc.identifier.issn | 1338-9742 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/36213 | |
dc.description.abstract | Článek se věnuje využití termokamer pro snímání dlouhovlnného tepelného záření ve výuce fyziky, technické výchovy a odborných technických předmětů na středních školách. Jsou v něm představeny výsledky první fáze spolupráce Katedry matematiky, fyziky a technické výchovy pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni s Výzkumným centrem - Nové technologie (NTC) Západočeské univerzity, které k sadě pokusů určené školám vyvíjí cenově dostupné termokamery i originální měřicí software pro profesionální zpracování termografických dat. Na příkladu jednoduchého fyzikálního pokusu k tématu přenosu tepla vedením v pevných látkách pozorovaného pomocí termokamery lze názorně ukázat výhody i možná úskalí bezkontaktního měření teploty. | cs |
dc.format | 3 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Univerzita Mateja Bela | sk |
dc.relation.ispartofseries | Technika a vzdelávanie | sk |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Univerzita Mateja Bela | en |
dc.subject | termografie | cs |
dc.subject | termokamera | cs |
dc.subject | termogram | cs |
dc.subject | infračervené záření | cs |
dc.subject | přenos tepla zářením | cs |
dc.subject | povrchová teplota | cs |
dc.subject | emisní koeficient | cs |
dc.subject | vedení tepla | cs |
dc.subject | tepelné ztráty | cs |
dc.subject | tepelná izolace | cs |
dc.title | Termografie ve výuce fyziky a techniky | cs |
dc.title.alternative | Thermal imaging in physics and technical education | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | This paper concerns on the use of low wavelength thermal imaging in thermodynamics lessons and technical practice for school education at secondary level. The project team consisting of scientists from the New Technologies - Research Center and the Faculty of Education at the University of West Bohemia in Plzen brings together specific hardware and educational measurement software with dedicated school experiments. On a simple example of heat conduction in solid matter, we briefly present and discuss the advantages and also the hidden risk of incorrect thermal imaging interpretation. | en |
dc.subject.translated | termography | en |
dc.subject.translated | termovision | en |
dc.subject.translated | infrared thermal imaging | en |
dc.subject.translated | thermocamera | en |
dc.subject.translated | surface temperature | en |
dc.subject.translated | heat radiation | en |
dc.subject.translated | heat tranfer | en |
dc.subject.translated | heat conduction | en |
dc.subject.translated | heat loss | en |
dc.subject.translated | thermal insulation | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43927991 | |
dc.project.ID | VS-19-026/Vývoj experimentální termovizní měřící soupravy a její didaktická transformace | cs |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
02_Casopis_2_2019_komplet.pdf | 8,04 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36213
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.