Název: | Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A) |
Autoři: | Masopust, Pavel Kohout, Jiří Mollerová, Marie Feřt, Lukáš |
Citace zdrojového dokumentu: | MASOPUST, P.., KOHOUT, J.., MOLLEROVÁ, M.., FEŘT, L.. Overview of outcomes of project Didaktika - Člověk a příroda A (Didactics - Human and Nature A). In: DIDFYZ 2019 : Formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century. New York: AIP Publishing, 2019. s. '030023-1'-'030023-5'. ISBN 978-0-7354-1897-4 , ISSN 0094-243X. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | AIP Publishing |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | 2-s2.0-85072576836 http://hdl.handle.net/11025/36616 |
ISBN: | 978-0-7354-1897-4 |
ISSN: | 0094-243X |
Klíčová slova v dalším jazyce: | physics, critical spots, physics education, curriculum |
Abstrakt v dalším jazyce: | Aim of described research is (was) to determine and suggest how to remove critical spots in lower-secondary physics curriculum. As critical spots we understand the problems with the physics concepts during learning and teaching. We used a multicriterial approach and analyzed basic curricular documents, TIMSS results and carried out a survey with 31 teachers of physics. We found six critical spots of curriculum of physics education and tried to find out if the criticality may be explained by psychodidactic and ontodidactic theory. Consequently, we prepared educational modules that addressed these six spots and currently we are verifying their effectivity. |
Práva: | © AIP Publishing |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (CBG) Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
1.5124767.pdf | 549,35 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36616
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.