Název: Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky
Další názvy: New knowledge from transdisciplinary didactics
Autoři: Chocholoušková, Zdeňka
Slavík, Jan
Soukupová, Pavla
Citace zdrojového dokumentu: CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z., SLAVÍK, J., SOUKUPOVÁ, P. Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky. In: Príprava učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov v meniacich sa požiadavkách praxe. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2019. s. 5-28. ISBN 978-80-558-1393-6.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Univerzita Konštantína Filozofa
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/36641
ISBN: 978-80-558-1393-6
Klíčová slova: transdisciplinární didaktika;FPE v Plzni;analýza výuky;kvalita výuky
Klíčová slova v dalším jazyce: transdisciplinary didactics;FPE in Pilsen, analysis;3A methodology;quality education
Abstrakt: Zavedení transdisciplinární didaktiky do pregraduální přípavy budoucích učitelů základních a středních škol, ale i do bakalářského studia bylo realizováno na Fakultě pedagogické v Plzni. Příspěvek vychází z filozofických a teoretických východisek transdisciplinární didaktiky, která je zaměřená na analýzu obsahu výuky, tvorbu učebního prostředí a na hodnocení kvality výuky. Další část je věnována objasnění metodiky 3A – výzkumného přístupu speciálně určeného ke zkoumání kvality výuky. V závěru příspěvku jsou popsány a zhodnoceny první zkušennosti z pilotního ověřování nově připravovaných a pilotovaných předmětů/kurzů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (ZRHV) v bakalářském a Reflexe a hodnocení kvality výuky (RHV) v navazujícím magisterském studiu učitelských oborů na FPE ZČU v Plzni s cílem posílení oborových didaktik a překonávání problému „propasti“ mezi teorií a praxí v pregrauální přípravě učitelů.
Abstrakt v dalším jazyce: The transdisciplinary didactics was includes to undergraduate study of future teachers in primary and secondary schools, but also has been part of bachelor study at Faculty of Education in Pilsen. The contribution is based on the philosophical and theoretical bases transdisciplinary didaktics focused on an analysis of the content of teaching, learning and assessment of the quality of teaching. Next section is devoted to the research methodology „3A“– specially designed to access quality education. In the first are described and evaluated the experience of verification and piloted new subjects/courses Fundamentals of reflection and assessment of the quality of education (ZRHV) in bachelor study and Reflection and the assessment of the quality of education (RHV) in follow of the Master teacher study at Faculty of Education WBU in Pilsen, with the aim of strengthening of didaktik problem "gaps" between theory and practice in the teachers training.
Práva: Plný text není přístupný.
© Univerzita Konštantína Filozofa
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KVK)
Konferenční příspěvky / Conference Papers (CBG)
Konferenční příspěvky / Conference papers (KPG)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Chocholouskova.pdf1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36641

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD