Název: | Postoje učitelek MŠ k výchově a vzdělávání dvouletých dětí |
Další názvy: | The attitudes of teachers in a kindergarden towards the upbringing and education of two-year old children |
Autoři: | Vaňková, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Šafránková Dagmar, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/38177 |
Klíčová slova: | mateřské školy;předškolní výchova;předškolní vzdělávání;dvouleté děti;učitelé |
Klíčová slova v dalším jazyce: | kindergartens;pre-school upbringing;pre-school education;two-year old children;teachers |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá postoji učitelů/-ek MŠ k výchově a vzdělávání dvouletých dětí, což v poslední době patří ke stěžejním tématům předškolní pedagogiky. Teoretická část srovnává vývoj dvouletého a tříletého dítěte, popisuje vývoj institucionální péče pro děti do tří let u nás, dále srovnává zahraniční zkušenosti s výchovou a také se zabývá podmínkami vzdělávání se zaměřením na dvouleté děti. Praktická část bakalářské práce zpracovává výsledky výzkumné sondy, která za pomoci dotazníků zjišťuje postoje učitelek MŠ k výchově a vzdělávání dvouletých dětí. Srovnává i názory učitelek z veřejných a ze soukromých MŠ. Dále se zabývá podmínkami vzdělávání, se zaměřením na materiální podmínky. Věnuje se také metodice práce s dvouletými dětmi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis is focused on attitude of teachers in kindergartens towards education of two-year old children. This problem belongs to the main and most discussed topics of preschool pedagogy during the recent time. The theoretical part compares the development of the two-year old child and the development of the three-year old child, describes the progress of the institutional care for children until three years of age in our country. In the theoretical part of the thesis there are also described different types of experience in foreign countries with the preschool education and conditions of education, expecially of the two-year old children. The practical part works out the results of the research, using questionnaire surveys, and finds out different attitude of teachers towards education of the two-year old children. There are also compared opinions of the teachers from the public and the private kindergartens. Moreover, it focuses on conditions of education, expecially the material conditions. This part of the thesis is also devoted to the methods of the work with two-year old children. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Vankova_BP.pdf | Plný text práce | 2,41 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vankova VP.doc | Posudek vedoucího práce | 37,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Vankova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 142,88 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vankova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 267,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/38177
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.