Název: | Vlastivědné exkurze mikroregionu Radyně ve vyučování na 1. stupni ZŠ. |
Další názvy: | Environmental excursion into mikroregion Radyně in lessons at 1st grade school. |
Autoři: | Berkovcová, Iveta |
Vedoucí práce/školitel: | Východská Helena, PaedDr. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/38179 |
Klíčová slova: | exkurze;vlastivěda;pracovní list;pravěk;mikroregion;radyně;didaktika;archeologie;stezka;historie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | excursion;environmental;worksheet;prehistory;mikroregion;radyně;didactics;archeology;trail;history |
Abstrakt: | Hlavním cílem mé diplomové práce, jak je uvedeno v úvodu, bylo zpřehlednění historického vývoje mikroregionu Radyňsko v období od pravěku do středověku a tento přehled následně didakticky aplikovat pro výuku pravěku až do středověku ve čtvrté třídě ZŠ. Dále pak hledat dostupné, reálné a zcela praktické kroky, ať nové nebo již dávno osvědčené, které by mohly učiteli pomoci představit tzv. historické vědomí školním dětem. Diplomová práce je rozčleněna na dvě hlavní části. Na teoretickou část a na praktickou část. Teoretická část práce vymezuje jednotlivá období v pravěku a porovnává s námi sledovaným územím. Zároveň obsahuje profil regionální archeologie, historie, zeměpisu a Mikroregionu Radyně. Tato část práce je navržena jako základní zdroj informací pro učitele základních škol. Praktickou část práce jsem věnovala stezkám v Kozelském polesí, kam jsem umístila vlastivědné exkurze. K jednotlivým zastávkám na stezce jsem vypracovala podrobnou metodiku pro učitele. Důležitou částí mé práce jsou didaktické materiály - pracovní listy, které pracují pomocí didaktických her, úkolů a soutěží s informacemi, které se týkají konkrétní zastávky na vlastivědné exkurzi. Hlavní myšlenkou byla snaha o vytvoření uceleného komplexu vlastivědných informací a pracovních listů tak, aby vlastivědné exkurze byly snadno použitelné pro učitele základních škol prvního stupně v praxi. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main aim of my thesis, as stated in the introduction, was to make the historical development of the Radyne microregion more transparent in the period from prehistory to the Middle Ages and then apply this overview didactically for teaching prehistoric times until the Middle Ages in the fourth grade of primary school. Then look for available, real and completely practical steps, whether new or long-established, which could help teachers to introduce the so-called historical awareness to school children. The thesis is divided into two main parts. The theoretical part and the practical part. The theoretical part of the thesis defines the individual periods in prehistoric times and compares them with the territory under review. At the same time it contains the profile of regional archeology, history, geography and Mikroregion Radyne. This part of the thesis is designed as a basic source of information for primary school teachers. The practical part of the thesis I devoted to the paths in forests of Kozel castle, where I placed the local study excursions. For the individual stops on the trail I developed a detailed methodology for teachers. An important part of my work are didactic materials - worksheets, which work with didactic games, tasks and competes with information that relates to a specific stop on the local history tour. The main idea was to create a omprehensive complex of geography information and worksheets, so geography study excursions would be easy to use for primary school teachers in practice. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Iveta Berkovcova.pdf | Plný text práce | 26,44 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Berkovcova O.pdf | Posudek oponenta práce | 986,77 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Berkovcova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 848,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Berkovcova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 272,3 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/38179
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.