Title: Transkulturní přístup v ošetřovatelské péči
Other Titles: Transcultural approach in the nursing care
Authors: Koutenská, Tereza
Advisor: Krocová Jitka, PhDr. Mgr.
Referee: Křivková Jana, Mgr.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38566
Keywords: jazyková bariéra;komunikace;kultura;multikulturní ošetřovatelství;transkulturní ošetřovatelství
Keywords in different language: language barrier;communication;culture;multicultural nursing;transcultural nursing
Abstract: Teoretická část bakalářské práce vysvětluje důležité pojmy týkající se tématu transkulturního ošetřovatelství a zabývá se pěti konkrétními kulturami, jež vyžadují specifický přístup. V praktické části je popsán průběh kvantitativního průzkumného šetření, jehož se účastnili nelékařští zdravotničtí pracovníci a jeho výsledky jsou následně graficky zpracovány. Výsledky dotazníku odhalují nedostatky v systému vzdělávání, přístupu zdravotníků a organizaci nemocnic.
Abstract in different language: The theoretical part of the bachelor thesis explains important concepts that involve the subject of multicultural nursing. It deals with 5 specific cultures, which need a special approach. The process of quantitative reconnaissance survey is explained in the practical part. The survey involves non-physician medical practitioners and its results are graphically processed. The results of the survey show deficits in the system of education, approach of health care professionals and in the organization of hospitals.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tereza_Koutenska_BP_2019.pdfPlný text práce2,48 MBAdobe PDFView/Open
KOUTENSKA VP.pdfPosudek vedoucího práce1,29 MBAdobe PDFView/Open
KOUTENSKA OP.pdfPosudek oponenta práce1,35 MBAdobe PDFView/Open
Koutenska Tereza.pdfPrůběh obhajoby práce444,75 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38566

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.