Title: Příprava studentek oboru Všeobecná sestra na komunikaci s handicapovaným klientem
Other Titles: Preparation of General nursing students in communication with handicappet client
Authors: Červenková, Petra
Advisor: Ratislavová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Referee: Svěráková Marcela, PhDr.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38614
Keywords: komunikace;handicap;klient;evaluace;e-learning;studentky;všeobecná sestra;dotazník.
Keywords in different language: communication;handicapp;patient;evaluation;e-learning;students;nurse;questionnaire.
Abstract: V diplomové práci bylo poukázáno na problematiku příprava studentek oboru Všeobecná sestra na komunikaci s handicapovaným klientem. Na studentky a sestry jsou kladeny stále větší nároky při vykonávání jejich profese. Proto je důležité, aby se zlepšila i úroveň komunikace. Komunikace mezi studentkou, sestrou a pacientem je základním kamenem při vykonávání ošetřovatelské péče. Komunikace je velmi důležitá pro profesionální ošetřovatelství. Je nutné ji stále rozvíjet, hlavně pokud se jedná o komunikaci se specifickými skupinami. Komunikace s handicapovanými jedinci mající narušenou komunikační schopnost. Právě proto vyžaduje vždy znalost komunikačních technik a je pro sestry i studentky náročná. V empirické části byla použita e-learningová evaluace, což je inovativní, moderní, vzdělávací proces, který využívá informační a komunikační technologie k distribuci studijního obsahu.
Abstract in different language: In this thesis it was pointed out to the problematics of prepation of General nursing students for the communication with a handicapped patient. There are evergrowing claims being made on the students and nurses in performing their profession. That is why it is important to improve the level of communication. Communication between student, nurse and patient is the corner stone in the performance of nursing care. Communication is very important in professional nursing. It should be further developed, especially when communication with specific groups is concerned. Communication with handicapped individuals with disrupted communication ability requires the knowledge of communicating techniques and therefore it is very demanding for the students and the nurses. In the empirical part, we used e-learning evaluation, which is an innovative, modern, educational process which uses information and communication technologies for the distribution of study content.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KOS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP Cervenkova.pdfPlný text práce1,23 MBAdobe PDFView/Open
CERVENKOVA VDP.pdfPosudek vedoucího práce1,21 MBAdobe PDFView/Open
CERVENKOVA ODP.pdfPosudek oponenta práce2,39 MBAdobe PDFView/Open
Cervenkova Petra, Bc., DiS..pdfPrůběh obhajoby práce457,68 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/38614

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.