Title: Práce s osovou souměrností
Other Titles: Work with axial symmetry
Authors: Adámková, Tereza
Advisor: Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39136
Keywords: osová souměrnost;mateřská škola;předškolní věk;předmatematické představy;předškolní výchova;shodná zobrazení
Keywords in different language: axial symmetry;kindergarten;preschool age;pre math ideas;preschool education;congruent transformations
Abstract: Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak si děti předškolního věku dokáží poradit s úkoly, které jsou zaměřeny na práci s osovou souměrností. Experiment probíhal v Mateřské škole Akademií věd v Praze a zúčastnilo se ho osm dětí (5 děvčat a 3 chlapci) ve věku 3 až 6 let. Všechny děti úkoly plnily individuálně. Experiment lze považovat za úspěšný, neboť úspěšnost jednotlivých činností byla vždy vyšší než 60 %.
Abstract in different language: The aim of my bachelor thesis was to find out how children of pre-school age can cope with tasks that are focused on work with axial symmetry. The experiment took place at the kindergarten of the Academy of Sciences in Prague. Eight children (5 girls and 3 boys), who participated, were aged between 3 and 6 years. All children fulfilled all the tasks individually. The experiment can be considered successful because the success rate of each activity was always higher than 60 %.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adamkova_bakalarska_prace.pdfPlný text práce5,82 MBAdobe PDFView/Open
Adamkova posudek744.pdfPosudek oponenta práce1,6 MBAdobe PDFView/Open
Hodnoceni bakalarske prace T. Adamkove.pdfPosudek vedoucího práce145,96 kBAdobe PDFView/Open
Adamkova protokol767.pdfPrůběh obhajoby práce353,96 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39136

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.