Název: | Specifika výtvarných technik a učebních strategií v ZUŠ u dětí s poruchami pozornosti. |
Autoři: | Pešková, Marie |
Vedoucí práce/školitel: | Komzáková Martina, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39209 |
Klíčová slova: | poruchy pozornosti;adhd;alternativní koncepce výuky;metodika;alternativní školy;základní umělecké vzdělávání;inkluze;projekt portedo;zdravotní znevýhodnění;případová studie;jenský plán;integrovaná tematická výuka;daltonská škola;waldorfská pedagogika;projektová výuka |
Klíčová slova v dalším jazyce: | attention deficit disorders;adhd;alternative teaching concepts;methodology;alternative schools;basic art education;inclusion;the portedo project;health disadvantage;case study;jenaplan;integrated thematic education;dalton school;waldorf pedagogy;project teaching |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá problematikou propojení výtvarného vzdělávání v rámci základního uměleckého školství, v souvislosti s inkluzí a inkluzivním vzděláváním. Jednotlivé části práce se vztahují k problematice poruch pozornosti, zvláště pak poruchy ADHD a dalších zdravotních znevýhodnění, která s touto tematikou souvisí, stejně jako problematika integrace žáka s poruchou pozornosti ve výukové skupině. Práce se zabývá zpracováním metodiky projektové výuky v rámci případové studie žáka s ADHD. Tato metodika pracuje s vybranými prvky alternativních koncepcí výuky Jenského plánu, Integrované tematické výuky a Daltonské školy. Jedním z podkladů této práce byla vybraná zadání z projektu Portedo - projektu na podporu uměleckého vzdělávání pro rovné příležitosti. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with the problem of interconnection of art education within the framework of basic art education, in connection with inclusion and inclusive education. Individual parts of the thesis are related to the problem of attention deficit disorders, especially to the disorder of ADHD and other related health issues, as well as the problem of integration of a pupil with attention deficit disorder in a learning group. The thesis deals with the processing of a project teaching methodology in a case study of a pupil with ADHD. This methodology works with selected elements of the alternative concepts of Jenaplan, Integrated Thematic Education and Dalton Plan. One of the sources of this work was selected assignments of the Portedo Project - a project supporting art education for equal opportunities. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP Marie Peskova_FINAL.pdf | Plný text práce | 2,06 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PESKOVA_posudek_vedouci_Komzakova_2019.pdf | Posudek vedoucího práce | 123,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PESKOVA_posudek_oponent_Slavik_2019.pdf | Posudek oponenta práce | 121,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Peskova Marie_2019.pdf | Průběh obhajoby práce | 674,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39209
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.