Název: | Porovnání pojetí hodnocení u učitelů výtvarných předmětů ve všeobecném a odborném vzdělávání |
Další názvy: | Comparison of teachers´ approach to marking visual art subjects in general and vocational education |
Autoři: | Nováková, Gabriela |
Vedoucí práce/školitel: | Lukavský Jindřich, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39210 |
Klíčová slova: | hodnocení;kvalitativní výzkum;učitelovo pojetí hodnocení;osobní pojetí výuky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | evaluation;qualitative research;personal approach to teaching;teacher's concept of evaluating |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na indentifikování individuálního pojetí hodnocení ve výuce a srovnání rozdílnosti hodnocení tvůrčí disciplíny na víceletém gymnáziu a na umělecko-průmyslové škole. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretická východiska a výzkumnou část. Kapitola Teoretická východiska vymezuje definice pojmu školní hodnocení. Jsou zde uvedeny také typy a formy hodnocení, na něž je odkazováno ve výzkumné části. Kapitola Metodika zpracování dat vymezuje cíl práce a stanovuje hlavní a dílčí výzkumné otázky. Dále jsou zde popsány jednotlivé metody sběru dat, jako jsou rozhovory, hospitační pozorování, diskuse se žáky, a jednotlivé kroky, které bylo nutno podstoupit při zpracovávání získaných dat. Výzkumná část se zabývá především interpretací dat získaných z výzkumu. Tato kapitola je rozdělena do devíti podkapitol, které pojednávají o problémech, které se ve výzkumu objevovaly nejčastěji. V závěru práce jsou uvedeny nejdůležitější informace, které z výzkumu vyplynuly. Značnou část této diplomové práce tvoří přílohy, v nichž jsou transkripce všech metod sběru dat a veškeré tabulky, ve kterých jsou přehledně zpracována důležitá data z výzkumu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis is focus firstly on identifying individual view on evaluating in education and also on comparison between differences in evaluating creative discipline at a general grammar school and at an art industrial school. The whole diploma thesis contains two parts, theoretical and research. Chapter Theoretical bases establishes definition of a term school evaluating. This chapter also contains different types and forms of evaluating, which are reffered (je to správně, I když to je podtržený) to in a researching part. Chapter Methods of processing data establishes the goal of this thesis and also establishes main and constitutive research questions. Further in the thesis are described specific methods of collecting data, such as interviews, class observations, discussions with students, and a specific steps taken by me in the processing of gained data. Researching part is concerned mostly about interpretation of data, gained from the research. This chapter is divided into nine sub chapters, in which we focus onto problems, which appeared mostly during the research. Epilogue states the most important information, that were concluded from the research. Attachments create a large part of this thesis, in which are transcriptions of all methods of collecting data and all of the charts, in which are clearly processed important data of the research. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP G. Novakova.pdf | Plný text práce | 2,29 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
NOVAKOVA_posudek_vedouci_Lukavsky_2019.pdf | Posudek vedoucího práce | 129,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
NOVAKOVA_posudek_oponent_Slavik_2019.pdf | Posudek oponenta práce | 120,71 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh obhajoby - Novakova Gabriela_2019.pdf | Průběh obhajoby práce | 609,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39210
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.