Title: Kolekce reagující na módní trendy a přinášející vlastní autorské téma.
Other Titles: Collection reflecting fashion trends and bringing author's own theme.
Authors: Čechová, Karolína
Advisor: Krbcová Helena, Doc. akademický malíř
Referee: Deissová Víchová Martina, MgA.
Issue Date: 2019
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39400
Keywords: pracovní oděv;stárnutí;opotřebení;degradace;dekonstrukce;asymetrie;wabi sabi
Keywords in different language: workwear;aging;abrasion;degradation;deconstruction;asymmetry;wabi sabi
Abstract: Bakalářská práce se zabývá estetikou pracovních oděvů. Cílem bylo podívat se na estetiku z jiné perspektivy. Známky času, jako je stárnutí, opotřebení, degradace a dekonstrukce mě fascinují. V této kolekci pracuji se siluetami jako kimono, bomber a kabát. Použila jsem autentické armádní oděvy jako batoh nebo bunda. Použitím těchto komponentů je kladen důraz na jejich původ a individuální vlastnosti. Jedním ze zdrojů, z nichž jsem čerpala je japonská kultura a její dědictví. Zvláště jsem studovala způsob, jakým zen buddhističtí mniši vnímají oděv nebo používají odložené tkaniny. Také odkazuji na filosofii wabi sabi a přijetí pomíjivosti a nedokonalosti. Asymetrie, drsnost, jednoduchost, strohost nebo skromnost jsou charakteristikou wabi sabi. Používám segmenty tkanin, které jsou umístěny převážně svisle nebo do neuspořádaných kompozic pro spojení různých částí oděvu. Jednotlivé pláty mají také funkční prvky, jako například kapsy. Tento efekt se vztahuje k technice záplatování, která se používaná pro opravu a fixaci kimon.
Abstract in different language: My bachelor thesis explores the aesthetics of workwear. The aim was to look at the aesthetics from a different perspective. The marks of time like ageing, abrasion, decay and deconstruction fascinate me. In this collection I work with silhouettes like kimono, bomber and coat. I used authentic army garments such as backpack or jacket. The use of these components accentuates their origin and individual characteristics. One of the sources I drew from is Japanese culture and its heritage. I particularly studied the way zen buddhist monks perceive clothing or how they use throwaway fabrics. I also refer to the philosophy of wabi sabi and its acceptance of transience and imperfection. Asymmetry, roughness, simplicity, austerity or modesty are characteristics of wabi sabi. I use the segments of fabrics that are positioned mostly vertically or into orderless compositions to connect different parts of garment. The individual patches have also functional elements such as pockets. This effect refers to patching technique used in fixing of kimonos.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KDE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karolina_Cechova_bakalarska_prace.pdfPlný text práce8,3 MBAdobe PDFView/Open
Cechova_v.pdfPosudek vedoucího práce566,57 kBAdobe PDFView/Open
Cechova_o.pdfPosudek oponenta práce560,28 kBAdobe PDFView/Open
Cechova.pdfPrůběh obhajoby práce288,47 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/39400

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.