Title: | Homemade transmitter and receiver |
Other Titles: | Domácí vysílač a přijímač |
Authors: | Šmíd, Libor |
Citation: | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 26.10. 2020 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2020, s. 20. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://files.olympiadatechniky.cz/ot2020-abstracts.pdf http://hdl.handle.net/11025/39947 |
ISBN: | 978-80-261-09661 |
Keywords: | Marconi Tesla Hertz vysílač přijímač |
Keywords in different language: | Hertz transmitter receiver Marconi Tesla |
Abstract: | Za celý svůj studentský život jsem se během výuky fyziky nesetkal s využíváním fyzikálních pomůcek pro zkvalitnění a oživení výuky, proto je cílem mého projektu ukázat, že v domácích podmínkách jdou vyrobit i složitější pomůcky pro výuku fyziky. V tomto případě jde o výrobu jednoduchého vysílače a přijímače pro demonstrační ukázku při výuce na téma elektromagnetické vlnění a s ní spojené historie radiotechniky. |
Abstract in different language: | Throughout my student life I've never encountered demonstration of physical laws through experiments to make lessons more interesting. That's why my aim in this project is about showing you, that you can create evan more difficult experiments for teaching physics by yourself. In my project I present a simple transmitter and receiver for demonstration of electromagnetic waves and history of radio engineering in physics class. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Olympiáda techniky Plzeň 2020 Olympiáda techniky Plzeň 2020 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ot2020-abstracts-21.pdf | Plný text | 704,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/39947
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.