Title: Cílená pohybová intervence pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Other Titles: Targeted movement intervention for preschool children with attention deficit hyperactivity disorder
Authors: Hamerníková, Lucie
Advisor: Špottová Petra, Mgr. Ph.D.
Referee: Fajfrlíková Tereza, Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40628
Keywords: syndrom adhd;předškolní věk;pohybová intervence;kvalita života;mateřská škola
Keywords in different language: adhd syndrome;preschool age;movement intervention;quality of life;kindergarten
Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na cílenou pohybovou intervenci pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou. V práci je popsán syndrom ADHD, příčiny vzniku, projevy, diagnostika, léčba a zásady pro práci s dětmi s ADHD. Práce dále obsahuje návrh a písemnou přípravu příkladů pohybové intervence pro předškolní děti s ADHD, jejich aplikaci a ověření jednotlivých aktivit v prostředí MŠ.
Abstract in different language: The bachelor thesis is focused on targeted movement intervention for a preschool child with attention deficit hyperactivity disorder. The thesis describes the ADHD syndrome, causes, manifestations, diagnosis, treatment and principles for working with children with ADHD. The work also contains a proposal and written preparation of examples of physical intervention for preschool children with ADHD, their application and verification of individual activities in the kindergarten environment.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KTV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Hamernikova_MS .pdfPlný text práce601,13 kBAdobe PDFView/Open
Hamernikova L. - VP.pdfPosudek vedoucího práce170,2 kBAdobe PDFView/Open
Hamernikova L. - OP.pdfPosudek oponenta práce162,67 kBAdobe PDFView/Open
Hamernikova.pdfPrůběh obhajoby práce69,11 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40628

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.