Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSmolík Luboš, Ing. Ph.D.
dc.contributor.authorHoudek, Václav
dc.contributor.refereePolach Pavel, Dr. Ing.
dc.date.accepted2020-7-28
dc.date.accessioned2020-11-10T00:37:34Z-
dc.date.available2019-10-1
dc.date.available2020-11-10T00:37:34Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-6-30
dc.identifier82842
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41574
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na zkrácení času potřebného pro výpočet kinematiky vázaných mechanických soustav, konkrétně automobilového odpružení. Obzvláště při simulaci chování vozidla během manévrů jako je zatáčení, brzdění nebo losí test, se optimalizují pouze vybrané parametry a celá simulace se častokrát opakuje. Odpružení kola je obvykle soustava s 1 stupněm volnosti. V závislosti na vybraném parametru lze řešením vazbových rovnic určit polohu a orientaci čepu kola v prostoru. Takovéto řešení je ale obvykle časově náročné, protože vyžaduje výpočet inverzní matice. Interpolace vyžaduje mnohem méně výpočetního času, ovšem za cenu ztráty přesnosti. V předložené diplomové práci je navržena strategie pro řešení kinematiky s využitím interpolace na úrovni polohy/orientace. Výsledná interpolovaná funkce je hladká na úrovni rychlostí a spojitá na úrovni zrychlení. V závěru jsou výsledky získané představenou metodou porovnány s komerčním softwarem.cs
dc.format77 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmultibody dynamikacs
dc.subjectkinematika vázaných mechanických systémůcs
dc.subjectzavěšení kolcs
dc.subjectinterpolacecs
dc.subjecthermitova kubikacs
dc.titleModelování kinematiky odpružení automobilů s využitím interpolacícs
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameIng.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.thesis.degree-programPočítačové modelování v inženýrstvícs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis aims at the reduction of the computation time during the kinematic solution of multibody systems. Especially during vehicle simulations, including cornering test, bump test or moose test, only some parameters of the suspension are optimized, and the simulation is repeated many times. Suspensions are usually 1 DoF systems. The expression of the position of a wheel support in terms of some parameter can be obtained by solving constraints imposed by joints present in a multibody system. Due to these constraints, kinematic is described by a system of nonlinear algebraic equations. Its solution is usually ineffective and therefore time-consuming. The interpolation requires much less computation time at the cost of losing accuracy. This thesis proposes a strategy consisting of solving the kinematic problem at position and velocity level for particular points and using these points to calculate all other positions by interpolation. The introduced interpolation is continuous in acceleration level. At the end of this work, computed results are compared with results obtained by commercial software.en
dc.subject.translatedmultibody dynamicsen
dc.subject.translatedmultibody kinematicsen
dc.subject.translatedsuspensionen
dc.subject.translatedinterpolationen
dc.subject.translatedlookup tableen
dc.subject.translatedcubic hermite splinesen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Vaclav_Houdek.pdfPlný text práce4,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Houdek_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,79 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Houdek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce71,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Houdek_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce282,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41574

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.