Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSimbartl, Petr
dc.contributor.authorHonzíková, Jarmila
dc.contributor.authorKrotký, Jan
dc.date.accessioned2020-12-14T11:00:11Z-
dc.date.available2020-12-14T11:00:11Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationSIMBARTL, P., HONZÍKOVÁ, J., KROTKÝ, J. Rozvoj technické gramotnosti za pomocí počítačem řízených strojů. Trendy ve vzdělávání, 2020, roč. 13, č. 1, s. 35-42. ISSN 1805-8949.cs
dc.identifier.issn1805-8949
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/42279
dc.description.abstractPříspěvek se zabývá použitím 3D tiskáren a laserového plotteru na ZŠ. Diskutují se zde možnosti využití a problematika spojená se samotným využíváním těchto zařízení. Cena těchto technologií se snižuje a je tak snadněji dostupná pro základní školy. Využití zařízení nebrání ani RVP a celé je to začleněné do STEM či STEAM vzdělávání. Z pilotáže se zjistilo, že po krátkém zaškolení nedělá dětem problém vytvoření 3D objektu v základním programu pro 3D grafiku. Tyto počítačem řízené stroje nabízí tak pro ZŠ velmi dobré mezipředmětové propojení. Každý z těchto přístrojů má však svá specifika při používání, na která v příspěvku upozorňujeme.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPalacký University, Faculty of Educationen
dc.relation.ispartofseriesTrendy ve vzdělávánícs
dc.rights© Palacký University, Faculty of Educationen
dc.subjectCNCcs
dc.subjectlaserový plotrcs
dc.subject3D tiskárnacs
dc.subjectSTEAMcs
dc.titleRozvoj technické gramotnosti za pomocí počítačem řízených strojůcs
dc.title.alternativeDevelopment of technical literacy by computer-controlled machinesen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article describes the use of 3D printers and laser plotter at elementary school. There are discussed possibilities of use and issues related to the actual use of these devices. The cost of these technologies is falling down, making it easier for elementary schools to afford it. RVP does not prevent to use it and a whole it is integrated into STEM or STEAM education. The piloting showed that children do not have a problem, after a short training, to create a 3D object in the basic program for 3D graphics. These computer-controlled machines offer also very good cross-curricular interconnection for elementary schools. However, each of these devices has its own specifics in use, which are highlighted in the article.en
dc.subject.translatedCNCen
dc.subject.translatedlaser plotteren
dc.subject.translated3D printeren
dc.subject.translatedSTEAMen
dc.identifier.doi10.5507/tvv.2020.004
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43930998
dc.project.IDSGS-2018-027/Inovace výuky techniky a technické výchovy na základních školáchcs
Appears in Collections:Články / Articles (KMT)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
TVV 2020.pdf446,8 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/42279

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD