Název: Drawing templates
Další názvy: Obkreslovací šablony pro výuku biologie člověka na základní a střední škole
Autoři: Nováková, Gabriela
Citace zdrojového dokumentu: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 17.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/43264
ISBN: 978-80-261-0858-0
Klíčová slova: učební pomůcka;anatomie lidského těla;obkreslovací šablony
Klíčová slova v dalším jazyce: teaching aid;human anatomy;drawing templates
Abstrakt: Obkreslovací šablony představuji snadno využitelnou didaktickou pomůcku pro výuku biologie člověka. Šablony jsou využitelné ve výuce přírodopisu na základní škole i biologie na střední škole. Práce s šablonou je pro žáky vhodnější než obkreslování nákresů z tabule, popřípadě obdržení již vytisknutého obrázku od učitele. Rozvíjí tím jemnou motoriku a za pomoci více smyslů (hmat, zrak) si často daný objekt zapamatují a lépe vybaví. V současné době některé školy pořídily 3D tiskárny, tudíž si mohou šablony následně i samy vytisknout. Náklady na vytisknutí celé sady šablon nejsou velké a navíc velkou výhodou obkreslovacích šablon je možnost jejich opakovaného použití. Nemusí sloužit pouze k obkreslování, ale i jako „slepé mapy“, na nichž žáci popisují umístění jednotlivých částí vybraných soustav při ústním i písemném zkoušení. V rámci technicky zaměřených předmětů se mohou učit i práci s 3D tiskárnou a šablony si s pomocí učitele zkusit samostatně vytisknout, tudíž dojde k propojení více předmětů.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2021
Olympiáda techniky Plzeň 2021

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
tiraz atd.pdfPlný text757,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ot2021-abstracts-17.pdfPlný text289,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43264

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.