Title: Drawing templates
Other Titles: Obkreslovací šablony pro výuku biologie člověka na základní a střední škole
Authors: Nováková, Gabriela
Citation: HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 17.
Issue Date: 2021
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/43264
ISBN: 978-80-261-0858-0
Keywords: učební pomůcka;anatomie lidského těla;obkreslovací šablony
Keywords in different language: teaching aid;human anatomy;drawing templates
Abstract: Obkreslovací šablony představuji snadno využitelnou didaktickou pomůcku pro výuku biologie člověka. Šablony jsou využitelné ve výuce přírodopisu na základní škole i biologie na střední škole. Práce s šablonou je pro žáky vhodnější než obkreslování nákresů z tabule, popřípadě obdržení již vytisknutého obrázku od učitele. Rozvíjí tím jemnou motoriku a za pomoci více smyslů (hmat, zrak) si často daný objekt zapamatují a lépe vybaví. V současné době některé školy pořídily 3D tiskárny, tudíž si mohou šablony následně i samy vytisknout. Náklady na vytisknutí celé sady šablon nejsou velké a navíc velkou výhodou obkreslovacích šablon je možnost jejich opakovaného použití. Nemusí sloužit pouze k obkreslování, ale i jako „slepé mapy“, na nichž žáci popisují umístění jednotlivých částí vybraných soustav při ústním i písemném zkoušení. V rámci technicky zaměřených předmětů se mohou učit i práci s 3D tiskárnou a šablony si s pomocí učitele zkusit samostatně vytisknout, tudíž dojde k propojení více předmětů.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Olympiáda techniky Plzeň 2021
Olympiáda techniky Plzeň 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tiraz atd.pdfPlný text757,36 kBAdobe PDFView/Open
ot2021-abstracts-17.pdfPlný text289,78 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/43264

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.