Title: | Drawing templates |
Other Titles: | Obkreslovací šablony pro výuku biologie člověka na základní a střední škole |
Authors: | Nováková, Gabriela |
Citation: | HONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 17. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43264 |
ISBN: | 978-80-261-0858-0 |
Keywords: | učební pomůcka;anatomie lidského těla;obkreslovací šablony |
Keywords in different language: | teaching aid;human anatomy;drawing templates |
Abstract: | Obkreslovací šablony představuji snadno využitelnou didaktickou pomůcku pro výuku biologie člověka. Šablony jsou využitelné ve výuce přírodopisu na základní škole i biologie na střední škole. Práce s šablonou je pro žáky vhodnější než obkreslování nákresů z tabule, popřípadě obdržení již vytisknutého obrázku od učitele. Rozvíjí tím jemnou motoriku a za pomoci více smyslů (hmat, zrak) si často daný objekt zapamatují a lépe vybaví. V současné době některé školy pořídily 3D tiskárny, tudíž si mohou šablony následně i samy vytisknout. Náklady na vytisknutí celé sady šablon nejsou velké a navíc velkou výhodou obkreslovacích šablon je možnost jejich opakovaného použití. Nemusí sloužit pouze k obkreslování, ale i jako „slepé mapy“, na nichž žáci popisují umístění jednotlivých částí vybraných soustav při ústním i písemném zkoušení. V rámci technicky zaměřených předmětů se mohou učit i práci s 3D tiskárnou a šablony si s pomocí učitele zkusit samostatně vytisknout, tudíž dojde k propojení více předmětů. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Olympiáda techniky Plzeň 2021 Olympiáda techniky Plzeň 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tiraz atd.pdf | Plný text | 757,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
ot2021-abstracts-17.pdf | Plný text | 289,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/43264
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.