Title: | Zohledňování dětských podnětů při přípravě a realizaci divadla s dětmi v mateřské škole |
Other Titles: | Taking account of children's suggestions during preparation and implementation drama in kindergarten |
Authors: | Šímová, Barbora |
Advisor: | Černíková Marie, MgA. Ph.D. |
Referee: | Gažáková Eva, MgA. Ph.D. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43874 |
Keywords: | tvořivá dramatika;předškolní vzdělávání;mateřská škola;improvizace;divadlo |
Keywords in different language: | drama;preschool education;kindergarten;improvisation;theatre |
Abstract: | Zkoumanou problematikou v této bakalářské práci je zohledňování dětských podnětů při přípravě a realizaci divadla v mateřské škole. Teoretická část je zaměřena na předškolní věk, dramatickou výchovu a její definice, cíle, metody, techniky a doporučení. Praktická část obsahuje rozbor realizovaných rozhovorů, které byly podkladem pro vlastní dramatický projekt, který je následně podrobně zdokumentovaný. |
Abstract in different language: | The subject of my examination is taking account of children's suggestions in the preparation and realization of the theatre in a kindergarten. The theoretical part is focused on the pre-school age, drama and its definitions, goals, methods, techniques and recommendations.The practical part contains an analysis of the interviews that were the basis for the dramatic project itself, which is subsequently documented in detail. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace - Barbora Simova.pdf | Plný text práce | 3,71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Simova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 91,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Simova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 179,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Simova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 881,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/43874
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.