Název: Environmentální výchova v předškolním vzdělávání
Další názvy: Enviromental education in pre-primary school
Autoři: Koptišová, Renata
Vedoucí práce/školitel: Aichinger Daniel, Mgr. Ph.D.
Oponent: Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44432
Klíčová slova: environmentální výchova;mateřská škola;metody a formy výuky environmentální výchovy v mateřské škole;příroda;rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Klíčová slova v dalším jazyce: environmental education;kindergarten;methods and forms of teaching environmental education in kindergarten;nature;framework educational program for preschool education
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. Práce je členěna na dvě části. První část obsahuje poznatky získané z rozhovorů s vyučujícími a pozorováním environmentální výchovy v praxi. Je zde uvedena základní terminologie vztahující se k tématu, propojení RVP PV s environmentální výchovou, legislativní stránky související s pobytem dětí mimo budovu mateřské školy a obecné zásady při pobytu s dětmi venku a v přírodě. Poslední kapitoly jsou věnovány metodám a formám výuky environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. Praktická část práce je tvořena konkrétními činnosti s dětmi (výstupy), ve kterých jsem se snažila o propojení environmentální výchovy s RVP PV. Cílem práce bylo vytvořit příručku pro výuku environmentální výchovy v předškolním vzdělávání určenou především pro začínající učitele/ky v mateřských školách a zároveň s ní vytvořit webovou stránku s náměty pro praktické činnosti s dětmi ke stažení. Na základě rozhovorů s vyučujícími, pozorováním environmentální výchovy v praxi a ověřením navrženého konceptu v praxi, bylo zjištěno, že výuka environmentální výchovy ve vybraných mateřských školách v regionu probíhá převážně ve vnitřních prostorech.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor's thesis is focused on the issue of teaching environmental education in preschool education. The work is divided into two parts. The first part contains knowledge gained from interviews with teachers and observation of environmental education in practice. It contains basic terminology related to the topic, the connection of FEP PE with environmental education, legislative aspects related to the stay of children outside the kindergarten building and general principles for staying with children outside and in nature. The last chapters are devoted to methods and forms of teaching environmental education in preschool education. The practical part of the work consists of specific activities with children (outputs), in which I tried to connect environmental education with the FEP PE. The aim of the work was to create a handbook for teaching environmental education in preschool education, intended primarily for beginning teachers in kindergartens, and at the same time to create a website with suggestions for practical activities with children to download. Based on interviews with teachers, observing environmental education in practice and verifying the proposed concept in practice, it was found that the teaching of environmental education in selected kindergartens in the region takes place mainly indoors. FEP PE.Framework educational program for preschool education
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce3,9 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce37,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce39,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Koptisova - protokol.pdfPrůběh obhajoby práce274,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44432

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.