Název: Současnost dětského spontánního výtvarného projevu
Další názvy: Contemporary Situation of Children's Spontaneous Artistic Expression
Autoři: Kuželová, Karolina
Vedoucí práce/školitel: Plíhalová Monika, Mgr.
Oponent: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44663
Klíčová slova: předškolní vzdělávání;spontánní dětský výtvarný projev;přínos kresby u dětí;témata dětských kreseb;současná dětská kultura;interpretace dětského výtvarného projevu;kvalitativní výzkumná sonda.
Klíčová slova v dalším jazyce: pre-school education;spontaneous children's artistic expression;contribution of drawing to children;themes of children's drawings;contemporary children's culture;interpretation of children's artistic expression;qualitative research probe.
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá tématem současnosti dětského výtvarného projevu. Do teoretické části práce jsou zahrnuty kapitoly o fázích vývoje kreslířských schopností, oblíbených námětech dětské kresby a sociokulturních vlivech, které v současnosti mohou ovlivňovat spontánní dětskou kresbu. Cílem praktické části je zmapovat současné podoby spontánního výtvarného projevu u dětí ve vybrané mateřské škole. Jedná se o kvalitativní výzkumnou sondu. Pro sběr dat je zvolena metoda přímého pozorování dětí při kresbě v mateřské škole, fotodokumentace dětského spontánního výtvarného projevu a rozhovory s učiteli. Získaná data jsou prezentována čtyřmi případovými studiemi, ve kterých jsou analyzovány konkrétní dětské výtvarné projevy.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis focuses on the topic of the current children's artistic expression. The theoretical part of the thesis includes chapters on the stages of development of drawing skills, popular themes of children's drawing and sociocultural influences which may currently affect spontaneous children's drawing. The goal of the practical part is to map the current forms of spontaneous artistic expression in children in a selected kindergarten. It is a qualitative research probe. The method of direct observation of children during the drawing process in kindergarten, photo documentation of children's spontaneous artistic expression and interviews with teachers have been chosen for data collection. The obtained data have been presented by four case studies in which specific children's artistic expressions have been analyzed.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
KAROLINA KUZELOVA, BAKALARSKA PRACE.pdfPlný text práce1,54 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kuzelova_posudek_V_Plihalova.pdfPosudek vedoucího práce991,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kuzelova_posudek_O_Uhl Skrivanova.pdfPosudek oponenta práce948,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby_Kuzelova.pdfPrůběh obhajoby práce401,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44663

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.