Název: | Sociokulturní dimenze a učebnice češtiny pro cizince |
Další názvy: | Socio-cultural dimension and textbooks of Czech for foreigners |
Autoři: | Janecká, Jiřina |
Vedoucí práce/školitel: | Hrdlička, Milan |
Oponent: | Macháčková, Dita |
Datum vydání: | 2012 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/4468 |
Klíčová slova: | sociokulturní dimenze;komunikační kompetence;komunikační metoda;referenční popisy;sociokulturní kompetence;učebnice češtiny;cizinci |
Klíčová slova v dalším jazyce: | socio-cultural dimension;communication competence;communication method;reference levels;socio-cultural competence;czech textbooks;foreigners |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá charakteristikou pojmu sociokulturní dimenze a analýzou jejího zpracování v současných učebnicích češtiny pro cizince. V teoretické části popisujeme současnou situaci ve výuce cizích jazyků a specifikujeme roli češtiny jako cizího jazyka. Jsou zde vysvětleny klíčové pojmy související s problematikou. Zaměřujeme se na sociokulturní kompetenci, způsob jejího vyučování a umístění v referenčních popisech pro češtinu na jednotlivých úrovních. V praktické části analyzujeme sociokulturní cvičení z českých učebních materiálů pro cizince. V závěru práce formulujeme lingvodidaktická doporučení určená tvůrcům učebnic či učitelům. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with the characteristic of the concept of socio-cultural dimension and analysis of socio-cultural exercises from current textbooks of Czech for foreigners. In the theoretical part we describe the current situation in teaching of foreign language and we specify the role of Czech as a foreign language. We explain the key concepts associated with the acquisition of the language code. We focus on the socio-cultural competence, method of teaching and the position in reference descriptions of Czech language at different levels. In the practical part we analyze the socio-cultural exercises from teaching materials of Czech for foreigners. At the end we formulate linguistic and didactic recommendations for the authors of textbooks or teachers. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Janecka_2012.pdf | Plný text práce | 89,06 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
janecka.pdf | Posudek vedoucího práce | 349,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pdf(1).janecka.pdf | Posudek oponenta práce | 380,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
pdf(2).janecka.pdf | Průběh obhajoby práce | 176,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/4468
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.