Název: Postoje žáků mladšího školního věku k učiteli
Další názvy: Attitudes of younger pupils at primary school towards the teacher
Autoři: Marcová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Lovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
Oponent: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/44713
Klíčová slova: postoje;žák;učitel;složky postoje;sociální percepce
Klíčová slova v dalším jazyce: attitudes;pupil;teacher;attitude components;social perception
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá postoji žáků mladšího školního věku k učiteli. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů, které souvisí s daným tématem předkládané práce. Dále jsou charakterizovány znaky postojů, postojovými složkami, způsoby měření postojů a postoji utvářející se mezi učitelem a žákem. Praktická část je zaměřena na výzkum utváření postojů žáků mladšího školního věku k učiteli pomocí dotazníkového šetření. V dotazníkovém šetření dochází ke zjištění, jaké postoje má žák ke svému učiteli v jednotlivých složkách postoje - kognitivní, emocionální a konativní složka postoje. Položky z dotazníku jsou přiřazeny k jednotlivým složkám postoje a následně se s nimi pracuje k podrobnějšímu výzkumu v praktické části.
Abstrakt v dalším jazyce: Presented diploma thesis deals with the attitudes of younger pupils at primary school towards the teacher. The theoretical part is focused on defining the basic concepts that are related to the topic of the presented work. It is further characterized by the aspects of attitudes, attitude elements, ways of determining attitudes and attitudes formed between the teacher and the student. The experimental part is focused on the research of the creation of attitudes of younger primary school pupils towards the teacher in a form of a questionnaire survey. In the questionnaire survey, it is found out what attitudes the pupil has towards his teacher in the individual components of the attitude - cognitive, emotional, and conative element of the attitude. The findings from the questionnaire are assigned to the individual parts of the attitude and they are further analysed with for more detailed research in the experimental part.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Marcova_Katerina.pdfPlný text práce1,99 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Marcova-Katerina_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce672,08 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Marcova-Katerrina_oponent.pdfPosudek oponenta práce681,49 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Marcova-Katerina_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce184,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44713

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.