Název: | Práce s papírem a její využití v technické výchově ve 2. třídě ZŠ |
Další názvy: | Work with paper and its use in technical education in the 2nd grade of elementary school |
Autoři: | Krejčová, Daniela |
Vedoucí práce/školitel: | Fadrhonc Jan, Mgr. |
Oponent: | Honzíková Jarmila, Prof. PaedDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45161 |
Klíčová slova: | papír;recyklace;enviromentalistika;ekologie;první stupeň zš |
Klíčová slova v dalším jazyce: | paper;recycling;environmental studies;ecology;first grade of elementary school |
Abstrakt: | Tato diplomová práce je zaměřena na práci s papírem a její využití v technické výchově ve 2. třídě základní školy. Jejím cílem bylo vytvoření sady pěti úloh s metodickými pokyny. V úlohách jsem se zaměřila na využití odpadového, recyklovaného papíru. V teoretické části se nachází informace o použitých materiálech jejich vlastnostech, vhodnosti pro práci s dětmi, ale i o možnosti následné recyklovatelnosti. V praktické části jsou pracovní listy k jednotlivým výrobkům a didaktické pokyny pro učitele. Po vyzkoušení jednotlivých prací s žáky jsem v závěrečné práci zhodnotila funkčnost pracovních listů a metodických postupů a v případě potřeby navrhla změny v pokynech. Sledovala jsem, zda je pro žáky navrhovaný pracovní list dostatečně návodný a srozumitelný a zda je dovede ke správnému pracovnímu postupu a ke zdárnému ukončení výrobku. Žáci dostali možnost i k využití své vlastní fantazie a kreativity. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This diploma thesis is focused on working with paper and its use in technical education in the 2nd grade of primary school. Its aim was to create a set of five tasks with methodological instructions. In tasks I focused on the use of waste paper. The theoretical part contains information about the materials used, their properties and suitability for work with children, but also about the possibility of subsequent recyclability. In the practical part there are worksheets for individual products and didactic instructions for teachers. After manufacturing of individual works with students, in thesis I evaluated the functionality of worksheets and methodological procedures and, if necessary, proposed changes in the instructions. I monitored whether the proposed worksheet is sufficiently instructive and understandable for students and whether it will lead them to the correct work procedure and to the successful completion of the product. Pupils were also given the opportunity to use their own imagination and creativity. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace Daniela Krejcova.pdf | Plný text práce | 3,35 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 37,34 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekVedoucihoSTAG.pdf | Posudek vedoucího práce | 36,56 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Protokol Krejcova.pdf | Průběh obhajoby práce | 272,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45161
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.