Název: Ověření pomůcky Klokanův kufr v procesu diagnostiky rozvoje dílčích oblastí vývoje dítěte předškolního věku na vybrané MŠ
Další názvy: Verification of the Suitcase "Klokanův kufr" in the proces of diagnosing the advancement in different areas of preschool child's development to selected kindergartens
Autoři: Rychetská, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Oponent: Koželuhová Eva, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45231
Klíčová slova: pedagogická diagnostika; pedagogická diagnostika předškolního dítěte; klokanův kufr; využití klokanova kufru k diagnostice předškolního dítěte
Klíčová slova v dalším jazyce: pedagogical diagnostics; pedagogical diagnostics of a preschool child; klokanův kufr; use of a klokanova kufru to diagnostics a preschool child.
Abstrakt: Moje bakalářská práce se zabývá tématem ověření pomůcky Klokanův kufr v procesu diagnostiky rozvoje dílčích oblastí vývoje dítěte předškolního věku na vybrané MŠ. Práci jsem rozdělila na tří hlavní části. V její první části vysvětluji, co je to pedagogická diagnostika, jaké jsou druhy, cíle a fáze diagnostického procesu a pomocí jakých metod se v mateřských školách pedagogická diagnostika provádí. Dále v mé práci specifikuji ukotvení pedagogické diagnostiky v současném kurikulárním dokumentu, jako je Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. První část končí kapitolami o významu portfolia dítěte v mateřské škole a vymezením pojmů jako je školní zralost a připravenost. V druhé části popisuji konkrétně diagnostickou pomůcku Klokanův kufr. Co je jeho obsahem a seznamuji s metodikou práce s touto pomůckou. V závěrečné, třetí části, analyzuji výsledky ověřování pedagogické diagnostiky prostřednictvím pomůcky Klokanův kufr. Získané výsledky jsou vyhodnoceny statistickými metodami, konkrétně pomocí přehledných grafů a zároveň jsou komentovány v širších souvislostech. Je prokázán přínos pomůcky Klokanův kufr pro rozvoj dítěte v rozumové oblasti. Jednotlivé kategorie jsou doloženy výsledky diagnostiky ve 3 a 4 letech věku dítěte.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis deals with the topic of verification of the pedagogical tool "Klokanův kufr" in the process of diagnostics of the development of partial areas of a preschool child at a selected kindergarten. The work is divided into three main parts. In the first part I clarify what are pedagogical diagnostics, the types, goals and stages of the diagnostic process and by what methods are pedagogical diagnostics performed in kindergartens. Furthermore, in my work I specify the anchoring of pedagogical diagnostics in the current curricular document, such as the Framework Educational Program for Preschool Education. The first part ends with a chapter on the importance of the child's portfolio in kindergarten and the definition of concepts such as school maturity and readiness. The second part is focused specifically on the diagnostic tool "Klokanův kufr", what is its content and I explain the methodology of working with this tool. In the last part, I analyse verification of results of pedagogical diagnostics by using the "Klokanův kufr". The results obtained are evaluated by statistical methods, specifically using graphs and also are commented on in a broader context. The contribution of "Klokanův kufr" to the child's intellectual development area is proven. The individual categories are documented by the results of diagnostics at the third and fourth years of a child's age.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP Lenka Rychetska.pdfPlný text práce1,65 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rychetska OP.pdfPosudek oponenta práce40,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rychetska O.pdfPrůběh obhajoby práce2,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Rychetska VP.pdfPosudek vedoucího práce4,94 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45231

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.