Název: | Rozvoj grafomotoriky v raném věku |
Další názvy: | Development of graphomotorics at an early age |
Autoři: | Vrbíková, Eva |
Vedoucí práce/školitel: | Koželuhová Eva, Mgr. Ph.D. |
Oponent: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45236 |
Klíčová slova: | grafomotorika;mateřská škola;raný věk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | early age;graphomotor skills;kindergarten |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí raného věku. V obsahu teoretické části jsem věnovala nejvíce pozornosti vývojovým specifikům dítěte raného věku v oblasti tělesné, smyslové a rozumové. V praktické části jsem zjišťovala, jaké aktivity a formy práce jsou nejvíce vhodné při práci s dětmi raného věku s cílem podpořit u dětí grafomotorický rozvoj. Pro tento účel jsem navrhla tematický blok, který byl následně odzkoušen a reflektován ve dvou dětských skupinách. Na základě výsledků realizace se ukázalo, že v raném věku je důležité volit pro děti jednotlivé aktivity kratšího trvání, dětem dopřát dostatek času a prostoru k vlastnímu prožitku, do činností děti nenutit, spíše je aktivně podněcovat a rovněž nezapomínat na vhodně zvolenou motivaci s přihlédnutím k jejich věku. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis deals with the development of graphomotor skills in early education. In the theoretical part, I focused on the developmental (the physical, sensory and intellectual) specifics of early childhood. In the practical part, I described what activities and forms of work are most suitable for working with young children in order to support their graphomotor development. For this purpose, I designed a thematic block which was then tested and reflected on in two children's groups. Based on the results, it was concluded that at an early age it is significant to choose short, individual activities; give children enough time and space for their own practice do not force children into activities, rather actively encourage them, as well as remember about age - appropriate motivation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Eva Vrbikova_BP.pdf | Plný text práce | 758,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
PosudekOponentaSTAG.pdf | Posudek oponenta práce | 41,03 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vrbikova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 37,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Vrbikova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,72 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45236
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.