Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorReynaert Barbora, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPoláková, Veronika
dc.date.accepted2021-9-9
dc.date.accessioned2021-09-13T22:16:53Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2021-09-13T22:16:53Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-6-22
dc.identifier80164
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/45242
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá efektivní výukou slovní zásoby v hodinách anglického jazyka prostřednictvím písní a muzikálních her. Jejím cílem bylo ověření účinnosti a smysluplnosti výuky slovní zásoby v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Teoretická část poskytuje a shrnuje základní podklady, informace a vědecké poznatky související s tímto tématem. Analyzuje předmět anglického jazyka období mladšího školního věku, vysvětluje propojení hudby a jazyka, definuje pojmy píseň, muzikální hra a slovní zásoba, objasňuje pozitivní aspekty písní a muzikálních her ve výuce anglické slovní zásoby, popisuje jednotlivé fáze poslechu písní zaměřeného na výuku nových anglických slov a popisuje význam hudby pro výuku anglického jazyka v rámci kognitivních procesů. Všechny získané vědomosti a informace jsou pak dále aplikovány v praktické části a v části výsledky a komentáře výzkumu. Tyto pasáže jsou založeny na zpracování a vyhodnocení výzkumu, který byl proveden mezi pedagogy anglického jazyka a žáky 1. stupně ZŠ. Výzkum potvrzuje, že metoda využití písní ve výuce anglické slovní zásoby je velmi efektivní, přínosná a smysluplná. Píseň a muzikální hry v hodinách anglického jazyka podporují osvojení nové slovní zásoby z hlediska významu, výslovnosti, sluchové analýzy, i pravopisu. Zároveň jsou podstatným motivačním a aktivizačním nástrojem a přispívají k pozitivní atmosféře ve výuce.cs
dc.format148 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectslovní zásobacs
dc.subjecthudbacs
dc.subjectpíseňcs
dc.subjectmuzikální hrycs
dc.subjectvýuka anglického jazykacs
dc.subjectkognitivní procesycs
dc.subjectřečcs
dc.subjectpaměťcs
dc.subjectposlechcs
dc.titleVýuka slovní zásoby v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ prostřednictvím písní a muzikálních hercs
dc.title.alternativeTeaching English vocabulary through songs and musical games at primary schoolen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the effective teaching of English vocabulary, through songs and musical games. Its aim was to verify and confirm the effectiveness and meaningfulness of vocabulary instruction, in English language classes - at primary school. The theoretical part provides and summarises the basic background, information and scientific knowledge in relation to this topic. It analyses the subject of English language for young learners, explains the interconnection between music and language, defines the concepts of song, musical play and vocabulary, clarifies the positive aspects of songs and musical games in teaching English vocabulary, describes the different stages of listening to songs, aimed at teaching new English words and describes the importance of music for the teaching of English, in cognitive processes. All acquired knowledge and information is then further applied in the practical part and in the research results and commentary section. These passages are based on the elaboration and evaluation of research carried out between English language educators and primary school pupils. Research confirms that the method of using songs to teach English vocabulary is very effective, beneficial and meaningful. Song and musical games in English lessons encourage the adoption of new vocabulary in terms of meaning, pronunciation, auditory analysis, and spelling. At the same time, they are an essential motivational and activation tool and contribute to a positive atmosphere in class.en
dc.subject.translatedvocabularyen
dc.subject.translatedmusicen
dc.subject.translatedsongen
dc.subject.translatedmusical gamesen
dc.subject.translatedenglish teachingen
dc.subject.translatedcognitive processesen
dc.subject.translatedspeechen
dc.subject.translatedmemoryen
dc.subject.translatedlisteningen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova_prace_veronika.polakova.pdfPlný text práce6,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_obhajoba_Polakova.pdfPrůběh obhajoby práce385,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scan_pos_ved_Reyn_Polakova.pdfPosudek vedoucího práce445,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos_opon_Skop_Polakova.pdfPosudek oponenta práce655,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45242

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.