Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
dc.contributor.authorNguyen, Tuyet Nhung
dc.date.accepted2021-9-9
dc.date.accessioned2021-09-13T22:17:52Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2021-09-13T22:17:52Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-6-30
dc.identifier80420
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/45335
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tvorbou a následným ověřením výukové jednotky s použitím CLIL metody na téma Cestovní ruch a Instagram. Ověření proběhlo na vybrané ZŠ během synchronní distanční výuky. Výuková jednotka s CLILem přispěla k rozvoji a osvojení si nových znalostí z obou aplikovaných předmětů. Podle žákovského dotazníku byla CLIL výuka hodnocena pozitivně, přesto neplatí, že úspěšnější žáci hodnotili CLIL výuku kladně. Na základě zkušeností získaných během aplikovaného CLILu byla také vytvořena revidovaná výuková CLIL jednotka pro synchronní distanční výuku. Na stejné téma bylo také navrženo 5 CLIL aktivit pro prezenční výuku vhodné jak pro výuku zeměpisu, tak i pro výuku německého jazyka. Experimentální metodou se stal kvaziexperiment jedné skupiny s využitím pre - a posttestu (Campbell a Stanley, 1963). Na základě vytvořené CLIL výuky, která byla postavena na analýze fotografií, jazykových rámcích, řízeném čtení a diskusi, se porovnávaly znalosti žáků během experimentu. Vývoj znalostí žáků se zjišťoval pomocí pre - a posttestů, jejichž výsledky byly znázorněny do kvartilových a sloupcových grafů a statisticky zpracovány pomocí neparametrického párového Wilcoxonova testu a výpočtu procentuálního zlepšení. Hodnocení aplikované CLIL výuky z pohledu žáků proběhlo pomocí dotazníkového šetření.cs
dc.format70 s. (103 366 znaků), XXXVI s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectclil metodacs
dc.subjectkvaziexperiment jedné skupiny před-po s využitím pretestu a posttestucs
dc.subjectcestovní ruchcs
dc.subjectinstagramcs
dc.subjectdaf výukacs
dc.subjectvýuka zeměpisucs
dc.subjectzákladní školacs
dc.titleVýuka pomocí CLIL metody v hodině zeměpisucs
dc.title.alternativeTeaching through the CLIL method in a geography lessonen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis occupies with design and subsequent verification of a teaching unit using the CLIL method on the topic of Tourism and Instagram. The verification took place at a selected primary school during synchronous distance learning. The teaching unit with CLIL contributed to the development and acquisition of new knowledge from both applied subjects. According to the student questionnaire, CLIL teaching was evaluated positively, however, it is not true that more successful students evaluated CLIL teaching positively. Based on the experience gained during the applied CLIL, a revised CLIL teaching unit for synchronous distance learning was also created. On the same topic, 5 CLIL activities were also proposed for full-time teaching suitable for both teaching geography and teaching German. A quasi-experiment of one group using pre- and posttest became an experimental method (Campbell and Stanley, 1963). Based on the created CLIL teaching, which was based on the analysis of photographs, language frameworks, guided reading and discussion, the students' knowledge was compared during the experiment. Pupils' knowledge development was determined using pre - and post - tests, the results of which were presented in quartile and bar graphs and statistically processed using a nonparametric paired Wilcoxon test and the calculation of percentage improvement. The evaluation of applied CLIL teaching from the point of view of pupils was carried out using a questionnaire survey.en
dc.subject.translatedclil methoden
dc.subject.translatedquasi-experiment the one-group pretest-posttest designen
dc.subject.translatedtourist industryen
dc.subject.translatedinstagramen
dc.subject.translateddaf classesen
dc.subject.translatedgeography classesen
dc.subject.translatedelementary schoolen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_NGUYEN.pdfPlný text práce4,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
NGUYEN_VEDOUCI.pdfPosudek vedoucího práce584,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
NGUYEN_OPONENT.pdfPosudek oponenta práce668,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
NGUYEN_PRUBEH OBHAJOBY.pdfPrůběh obhajoby práce123,17 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45335

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.