Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorVočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
dc.contributor.authorJícha, Václav
dc.date.accepted2021-9-9
dc.date.accessioned2021-09-13T22:17:52Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2021-09-13T22:17:52Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-7-28
dc.identifier80426
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/45337
dc.description.abstractTato práce se zabývá návrhem badatelsky orientované výuky, zasazené do průřezového tématu Environmentální výchova. V první části práce se nachází rozbor literatury na terénní výuku, objasnění pojmu badatelsky orientovaná výuka a kurikulární dokumenty, které definují obecně závazný rámec oborů vzdělávání pro druhý stupeň základní školy v České republice. Metodika popisuje tvorbu a hodnocení pracovního listu vhodného pro badatelsky orientovanou výuku v terénu, a také metody hodnocení závěrečného testu. Hlavním cílem této práce je porovnání dvou skupin žáků, kteří absolvují odlišnou výuku. Jedna skupina se bude vzdělávat ve škole v učebně a druhá pomocí BOV v terénu v místě sídla školy. Hlavním výsledkem této práce je zjištění, že se od sebe skupiny mírně liší a lepšího hodnocení dosahuje skupina, která absolvovala terénní výuku. Žáci dosahovali i vyšších úrovní v Bloomově taxonomii. Sami žáci tento způsob výuky hodnotí pozitivně.cs
dc.format76 s. (87 000 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=80426-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectbadatelsky orientované vyučovánícs
dc.subjectbádánícs
dc.subjectzeměpiscs
dc.subjecthydorsféracs
dc.titleBadatelsky orientovaná výuka pro průřezové téma environmentální výchovycs
dc.title.alternativeInquiry-based education for the environmental cross-cutting themeen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the design of inquiry-based education, embedded in the cross-sectional topic of environmental education. The first part of the thesis contains an analysis of the literature on field teaching, clarification of the concept of research-oriented teaching and curricular documents that define a generally binding framework of fields of education for the second stage of primary school in the Czech Republic. The methodology describes the creation and evaluation of a worksheet suitable for research-oriented teaching in the field, as well as methods for evaluating the final test. The main goal of this work is to compare two groups of students who complete different classes. One group will be educated at school in the classroom and the other with BOV in the field at the school's headquarters. The main result of this work is the finding that the groups differ slightly from each other and a better evaluation is achieved by a group that has completed fieldwork. Pupils also reached higher levels in Bloom's taxonomy. Pupils themselves evaluate this way of teaching positively.en
dc.subject.translatedinquiry based science educationen
dc.subject.translatedinguiryen
dc.subject.translatedgeographyen
dc.subject.translatedhydrosphereen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Jicha.pdfPlný text práce2,47 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
JICHA_VEDOUCI.pdfPosudek vedoucího práce959,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
JICHA_OPONENT.pdfPosudek oponenta práce658,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
JICHA_PRUBEH OBHAJOBY.pdfPrůběh obhajoby práce157,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45337

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.