Název: | Vlivy konstrukčního provedení na oteplení vysokorychlostního stroje s permanentními magnety |
Autoři: | Veg, Lukáš |
Oponent: | Doležel Ivo, Prof. Ing. CSc. Ferková Želmíra, Doc. Ing. CSc. Vlach Radek, Doc. Ing. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | disertační práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/45378 |
Klíčová slova: | konstrukční provedení;synchronní stroje s permanentními magnety;elektromagnetický návrh;problematika návrhu točivých strojů;teplené obvody;ekvivalentní vodivost;součinitel přestupu tepla;metoda konečných prvků;metoda konečných objemů. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | design of the electrical machine;synchronous machines with permanent magnets;electromagnetic design;design of rotating machines;heat circuits;equivalent conductivity;heat transfer coefficient;finite element method;computational fluid dynamics |
Abstrakt: | Předložená disertační práce je zaměřena na téma vlivu konstrukčního provedení na oteplení a vlastnosti synchronních strojů s permanentními magnety. V jednotlivých kapitolách je představen současný stav tepelných výpočtů eklektických strojů, provedeny ukázky řešení a metod na konkrétním stroji. Dále jsou popsány vlivy různých konstrukčních uspořádání, vlivy zvolené technologie a diskutovány jejich dopady na celkový tepelný model stroje. Větší část práce je věnována řešení nové koncepce vysokootáčkového trakčního stroje, kde jsou modelovány a přizpůsobovány tvary chladících žeber pro dosažení nejlepšího možného odvodu tepla ze stroje. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This doctoral thesis is focused on the impact of machine design on warming and features of synchronous machines with permanent magnets. The chapters present the current state of the art of the thermal calculations of electric machines, examples of solutions based on the selected methods. The effects of various structural arrangements, the effects of the selected technology are described and their effects on the overall thermal model of the machine are discussed. Most of the work is focused on design and simulation of the new concept of high-speed motor housing, where are the shapes of the cooling ribs modeled and adapted to achieve the best possible heat dissipation of the machine. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KEV) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
rozhodnuti_veg.pdf | Odůvodnění nezveřejnění VŠKP | 217,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Dizertace_VEG_(v5_ODEVZDAT).pdf | Plný text práce | 12,68 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
veg_publ.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,52 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
veg_opon.pdf | Posudek oponenta práce | 2,68 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
veg_zapis.pdf | Průběh obhajoby práce | 554,6 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/45378
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.
hledání
navigace