Název: | Co se opravdu vyučuje v informatice na českých školách? |
Další názvy: | What is really taught in computer science at Czech schools? |
Autoři: | Klement, Milan |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 1, s. 10-18. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/10/journal-itev-2021-1.pdf http://hdl.handle.net/11025/46231 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | informatika;výuka informatiky;informatické myšlení;výuková témata |
Klíčová slova v dalším jazyce: | informatics;teaching of informatics;computational thinking;teaching topics |
Abstrakt: | Modernizace obsahu vzdělávání v rámci výuky Informatiky, respektive informatických předmětů, v podmínkách českých základních škol je dnes relativně velmi hojně diskutované téma, neboť vzdělávací obsah a stejně tak i vyučovací metody informatických předmětů na základních školách mnohdy zůstávají léta víceméně beze změn. I když již byla tato problematika zařazena do osnov RVP pro oblast Informační a komunikační technologie a existují i příslušné vzdělávací materiály (např.: www.imysleni.cz), stále se jedná o problematiku relativně novou a samotné školy a jejich učitelé mají nyní dvouleté přechodné období, ve kterém budou tuto problematiku teprve do výuky implementovat. Jak tedy vypadá konkrétní vzdělávací obsah informatických předmětů na 1. a 2. stupni českých základních škol? Která informatická témata jsou ve skutečnosti vyučována? Objevují se ve výuce i témata, která nejsou v rámci platných kurikulárních dokumentů zakotvena či příliš akcentována? Na tyto otázky se pokusíme odpovědět v rámci předložené stati, ve které jsou uvedeny některé dílčí výstupy realizované výzkumné sondy. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Modernization of the content of education in the teaching of Informatics, respectively informatic subjects, in the conditions of Czech primary schools is a relatively widely discussed topic today, as the educational content as well as teaching methods of informatic subjects in primary schools often remain more or less unchanged for years. Although, this issue has already been included in the FEP curriculum for Information and Communication Technologies, and there are relevant educational materials (e.g.: www.imysleni.cz), it is still a relatively new issue and the schools themselves and their teachers now have a two-year transition period in which this issue is yet to be implemented in teaching. So, what does the specific educational content of computer science subjects at the 1st level of Czech primary schools look like? Which computer science topics are actually taught? Are there also topics in the teaching that are not enshrined or too emphasized in the valid curricular documents? We will try to answer these questions in the presented article, in which some partial outputs of the performed research probe are presented. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 1 (2021) Číslo 1 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
journal-itev-2021-1-10-18.pdf | Plný text | 343,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46231
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.