Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorTvarůžka, Václav
dc.date.accessioned2021-12-02T11:59:07Z
dc.date.available2021-12-02T11:59:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 1, s. 19-24.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/10/journal-itev-2021-1.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46232
dc.description.abstractČlánek reaguje na změnu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, kterým se vyřazuje výuka Newtonových zákonů, Ohmova zákona a astronomických témat z výuky fyziky na základních školách. Popisujeme, jak lze základní principy mechaniky, tj. setrvačnost, zákon síly a zákon akce a reakce, aplikovat do výuky techniky na základních školách v širších souvislostech mezipředmětových vztahů. Představujeme praktickou činnost výroby setrvačníku, která v sobě integruje výuku pracovního postupu, měření, výroby přípravků a uplatnění setrvačníků v technických oborech. Rovněž popisujeme argumenty, kterými chceme obhájit zachování obsahů výuky, které mají potenciál dalšího rozvoje prekonceptů v technice.cs
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectNewtonovy zákonycs
dc.subjectsetrvačnostcs
dc.subjectsetrvačníkcs
dc.subjecttechnická výchovacs
dc.titleNewtonovy zákony jako příležitost pro inovaci výuky techniky a technologiícs
dc.title.alternativeNewton laws as an opportunity for technology education innovationen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe paper deals with the change of Frame Educational Programme for Secondary Schools that eliminates Newton Laws Education, Ohm ́s Law, energy change and astronomical topics out of the subject of Physics. It describes how to apply basic principles of mechanics, so called inertia, law of force and law of action-reaction to technological education at secondary schools in wider connections of cross-curricular relations. A practical activity of a flywheel production is introduced, which integrates teaching the working procedure, measuring, preparation production and application of flywheels in technical areas. Further, there are arguments stated to defend the lesson contents, which provide some potential to further develop preconcepts in technology.en
dc.subject.translatedNewton's laws of motionen
dc.subject.translatedtechnology educationen
dc.subject.translatedinnovationen
dc.subject.translatedflywheelen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2021)
Číslo 1 (2021)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
journal-itev-2021-1-19-24.pdfPlný text299,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46232

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.