Title: | Distance based laboratory specialty courses |
Other Titles: | Distanční vzdělávání v oblasti výuky laboratorně zaměřených předmětů |
Authors: | Armakolas, Stefanos Papakonstantinou, Nikolaos Griva, Anastasia Krotký, Jan |
Citation: | ARMAKOLAS, S. PAPAKONSTANTINOU, N. GRIVA, A. KROTKÝ, J. Distance based laboratory specialty courses. Inovace a technologie ve vzdělávání, 2021, roč. Neuveden, č. 1, s. 40-44. ISSN: 2571-2519 |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Západočeská univerzita |
Document type: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/46478 |
ISSN: | 2571-2519 |
Keywords: | distanční vzdělávání;laboratorní předměty;praktická výuka |
Keywords in different language: | distance education;laboratory courses;specialty |
Abstract: | Za důležitý aspekt distančního vzdělávání je považována časová i prostorová flexibilita, kterou z principu tento způsob vzdělávání poskytuje. Tato určitá svoboda volby vzdělávací strategie je pro vzdělávací instituce výzvou pro tvorbu specializovaných vzdělávací programů, které budou implementovat pokročilé metody výuky, u kterých se osvědčilo, že lépe fungují právě v praxi distančního vzdělávání. V době pandemie Covid 19 (2020/21) se ukázalo, že kurzy s vysokým obsahem praktické nebo laboratorní výuky jsou pro metody distančního vzdělávání problematicky uchopitelné. Mluvíme o oborech, které zahrnují kurzy související buď s přírodními vědami, jako je fyzika, chemie a matematika nebo s vědami aplikovanými, kde zároveň existuje přímá vazba mezi teoretickými kurzy a laboratorními činnostmi. Účelem této studie je poukázat na důležitost hledání způsobů, jak prostřednictvím distančního vzdělávání správně zprostředkovat obsah specializovaných laboratorních kurzů. |
Abstract in different language: | An important aspect of distance learning is considered to be the flexibility it provides, both in terms of the time, but also the place of its conduction. That freedom of choice makes it a necessity, for the educational institutions and their faculties, to form a detailed and specialized curriculum that implements teaching methods proven to perform better in distance education scenarios. More specifically, in fields that include courses related to either the natural sciences, such as physics, chemistry and mathematics, or the applied sciences of technology, there is a direct link between the theoretical courses and laboratory activities. The purpose of this study is to highlight the importance of finding ways that properly convey the material of laboratory specialty courses through distance learning. |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
2021 DISTANCE BASED LABORATORY.pdf | 454,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/46478
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.