Název: | Programování počítačem řízených strojů z pohledu RVP a ŠVP |
Další názvy: | Programming of computer controlled machines from the perspective of framework and school educational plans |
Autoři: | Moc, Pavel |
Citace zdrojového dokumentu: | Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 2, s. 33-40. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/12/Itev_2_2021.pdf http://hdl.handle.net/11025/46511 |
Klíčová slova: | CNC soustruh;CNC frézka;3D tiskárna;technické vzdělávání na ZŠ;stroje;technika;inženýrství;matematika;algoritmizace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | CNC Mills;CNC Cutter;3D Printer;technical education in primary school;machines;technics;engineering;mathematics;algorithmization |
Abstrakt: | Z požadavků dnešní doby jasně plyne potřeba se věnovat oblasti techniky, strojů, robotiky atd. se zaměřením na jejich řízení. Vzniká zde prostor pro programování strojů, tato činnost propojuje několik vzdělávacích oblastí. Především se jedná o informatiku a technickou výchovu jež navazuje více praktickou činností žáků. V dnešní době ZŠ mají v rámci vlastních ŠVP možnost se již této problematice věnovat. Bohužel neexistuje jednotný přístup. Zde se nabízí otázka, zda je vhodné i nadále setrvat u modelu, kdy si každá ZŠ vytváří vlastní ŠVP na základě poměrně široce pojatého RVP. Současný stav výuky především záleží na osobnosti konkrétního vyučujícího, jaký má osobní vztah k programovatelným zařízením. Návrat k přesným osnovám není patrně vhodný, ale navýšení povinných oblastí RVP pro ZŠ, jež by konkrétní ŠVP muselo obsahovat, lze patrně považovat za správný směr. |
Abstrakt v dalším jazyce: | oday's requirements clearly indicate the need to focus on technology, machines, robotics, etc. with a focus on their control. There is space for machine programming, this activity connects several educational areas. Above all, it is about informatics and technical education, which is followed by more practical activities of pupils. Today, primary schools have the opportunity to address this issue within their own SEPs. Unfortunately, there is no single approach. This raises the question of whether it is appropriate to continue with the model where each primary school creates its own SEP on the basis of a relatively broadly understood FEP. The current state of teaching mainly depends on the personality of a particular teacher, what is his personal relationship to programmable devices. A return to precise curricula is probably not appropriate, but increasing the compulsory FEP areas for primary schools, which a particular SEP would have to include, can probably be considered the right direction. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) Číslo 2 (2021) Číslo 2 (2021) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Itev_2_2021-33-40.pdf | Plný text | 277,01 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/46511
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.