Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorFadrhonc, Jan
dc.contributor.authorKrál, Jan
dc.date.accessioned2022-01-03T10:59:17Z
dc.date.available2022-01-03T10:59:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2021, č. 2, s. 41-49.cs
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2021/12/Itev_2_2021.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/46512
dc.description.abstractČlánek popisuje úpravy Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení (TSD – Z) pro potřeby hodnocení žáků prvního a druhého stupně v oblasti prostorové představivosti a kreativity, a to na základě hodnocení jimi vytvořených 3D modelů. Tyto modifikace byly provedeny na základě přechodu zadávání a hodnocení z původní kresby na papír do 3D virtuálního prostoru a rozšíření testu o kategorie hodnotící prostorovou představivost. Výsledky testování nám umožní zjistit nejen úroveň prostorové představivosti a kreativity, ale i na základě našich výsledků a jiných výzkumů korelovat případné limity daného virtuálního 3D prostředí.cs
dc.format9 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectprostorová představivostcs
dc.subjectkreativitacs
dc.subject3D modelovánícs
dc.subjectTSD – Zcs
dc.titleModifikace urbanova figurálního testu tvořivého myšlení pro potřeby vyhodnocení 3D modelů vytvořených žáky ZŠcs
dc.title.alternativeModification of urban's figural test of creative thinking for the needs of evaluation of 3D models created by elementary school studentsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article describes modifications of Urban's figural test of creative thinking (TSD – Z) for the needs of evaluation of first (age 6 – 11) and second (age 11 – 15) grade students in the field of spatial orientation and creativity, based on the evaluation of their created 3D models. These modifications were made on the basis of the transition of input and evaluation from the original drawing on paper to 3D virtual space and the extension of the test by categories evaluating spatial orientation. The results of testing will allow us to determine not only the level of spatial orientation and creativity, but also on the basis of our results and other research to correlate the possible limits of the virtual 3D environment.en
dc.subject.translatedspatial orientationen
dc.subject.translatedcreativityen
dc.subject.translated3D modelingen
dc.subject.translatedTSD – Zen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KVD)
Články / Articles (KMT)
Číslo 2 (2021)
Číslo 2 (2021)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_2_2021-41-49.pdfPlný text327,31 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/46512

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.