Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorTrymlová, Jitka-
dc.contributor.authorPěchoučková, Šárka-
dc.contributor.authorFrank, Jan-
dc.date.accessioned2022-02-28T11:00:24Z-
dc.date.available2022-02-28T11:00:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationTRYMLOVÁ, J. PĚCHOUČKOVÁ, Š. FRANK, J. Činnosti na užití sudoku ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy. Edukácia, 2021, roč. 4, č. 2, s. 145-149. ISSN: 1339-8725cs
dc.identifier.issn1339-8725-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47027-
dc.description.abstractLogická hra SUDOKU se v průběhu let stala velmi rozšířeným fenoménem. Zejména v posledních letech, kdy se začala objevovat pravidelně nejen v tištěných periodikách, ale i na internetu, je řešení SUDOKU velmi oblíbená aktivita po celé Evropě včetně České republiky. SUDOKU se také objevuje v některých učebnicích matematiky. Pro 2., 3. a 4. ročník ZŠ jsme připravili rovinné SUDOKU a SUDOKU s tělesy, které žáci řešili graficky nebo manipulací, přičemž byla použita frontální výuka, skupinová a individuální práce. Hlavním cílem sondy bylo zjistit, jak lze SUDOKU využít ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ, které kompetence touto hrou lze rozvíjet a jak se liší práce žáků v uvedených ročnících. Na základě vyhodnocení sondy se ukázalo, že kromě kompetencí k řešení problémů a komunikativních kompetencí se dále rozvíjely kompetence k učení, sociální, personální a pracovní kompetence. Nejlépe se se zadanými úkoly vypořádali žáci 4. ročníku.cs
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isocscs
dc.publisherŠafárik Presssk
dc.relation.ispartofseriesEdukáciask
dc.subjectsudokucs
dc.subjectvyučování matematikycs
dc.subjectklíčové kompetencecs
dc.subjectřešení problémůcs
dc.title.alternativeActivities using sudoku in teaching mathematics at the 1st level of elementary schoolen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe logical game SUDOKU has become a very widespread phenomenon during a relatively long period of its existence. Especially in recent years, when it began to appear regularly not only in printed periodicals, but also on the Internet, solving SUDOKU is a very popular activity throughout Europe, including the Czech Republic. SUDOKU also appears in some mathematics textbooks. For the 2nd, 3rd and 4th year of elementary school, we prepared planar SUDOKU and SUDOKU with solids, which the pupils solved graphically or by manipulation, while frontal teaching, group and individual work were used. The main objective was to find out how SUDOKU can be used in teaching mathematics at the 1st level of elementary school, which competencies can be developed with this game and how the work of pupils differs in these years. Based on the survey, it turned out that in addition to competencies for problem solving, communicative competences, learning competencies, social, personnel and work competencies were also developed for pupils. The pupils of the 4th year, in whom mutual cooperation was used in group work, coped best with theassigned tasks.en
dc.subject.translatedSudokuen
dc.subject.translatedteaching mathematicsen
dc.subject.translatedkey competenciesen
dc.subject.translatedproblem solvingen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43934539-
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMT)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
Edukacia_2_2021-1-145-149.pdf370,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47027

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD