Název: | Schopnost dětí řešit různé typy labyrintů |
Další názvy: | Children´s ability to solve different types of labyrinths |
Autoři: | Rieneslová, Denisa Pěchoučková, Šárka |
Citace zdrojového dokumentu: | RIENESLOVÁ, D. PĚCHOUČKOVÁ, Š. SCHOPNOST DĚTÍ ŘEŠIT RŮZNÉ TYPY LABYRINTŮ. Inovace a technologie ve vzdělávání, 2021, roč. 2021, č. 2, s. 50-54. ISSN: 2571-2519 |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/47029 |
ISSN: | 2571-2519 |
Klíčová slova: | mateřská škola;předmatematické představy;labyrinty, orientace v rovině |
Klíčová slova v dalším jazyce: | preschool establishment;pre-mathematical conceptions;labyrinths;orientation in the plane |
Abstrakt: | V mateřské škole proběhl experiment, jehož cílem bylo zjistit schopnosti dětí ve věku 5 – 6 let řešit různé druhy labyrintů – prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními, prostorový vícecestný obdélníkový labyrint s podmínkou a více řešeními a prostorový jednocestný čtvercový labyrint s podmínkou. Děti jednotlivé labyrinty řešily manipulací nebo pomocí kineze. Na základě vyhodnocení experimentu bylo zjištěno, že všechny děti vyřešily prostorový vícecestný čtvercový labyrint s dvěma řešeními. Nejnižší úspěšnost řešení (60 %) měl úkol s prostorovým vícecestným obdélníkovým labyrintem s podmínkou a vice řešeními. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In a preschool establishment, an experiment took place with the aim to assess 5- to 6-year-olds' ability to solve different types of labyrinths. Three labyrinth types were included - a three-dimensional square multi-path labyrinth with two possible solutions, a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions, and a three-dimensional square single-path labyrinth with a condition. Children solved the labyrinths using manipulation or kinesis. Evaluation of theexperiment revealed that all children solved successfully the three-dimensional square multi-path labyrinth with two solutions. The task with a three-dimensional rectangular multi-path labyrinth with a condition and multiple solutions had the lowest successful solution rate (60 %). |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Itev_2_2021-50-54.pdf | 417,85 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47029
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.