Title: | Reduction of Inter-process Communication in Distributed Simulation of Road Traffic |
Other Titles: | Redukce meziprocesové komunikace v distribuované simulaci silniční dopravy |
Authors: | Potužák, Tomáš |
Citation: | POTUŽÁK, T. Reduction of Inter-process Communication in Distributed Simulation of Road Traffic. In Proceedings of the 2020 IEEE/ACM 24th International Symposium on Distributed Simulation and Real Time Applications (DS-RT). Piscataway: IEEE, 2020. s. 123-132. ISBN: 978-1-72817-343-6 , ISSN: 1550-6525 |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | IEEE |
Document type: | konferenční příspěvek ConferenceObject |
URI: | 2-s2.0-85094868204 http://hdl.handle.net/11025/47119 |
ISBN: | 978-1-72817-343-6 |
ISSN: | 1550-6525 |
Keywords: | silniční doprava;distribuovaná simulace;redukce komunikace;agregovaný přenos;ztrátová komprese dat |
Keywords in different language: | road traffic;distributed simulation;communication reduction;aggregate transfer;lossy data compression |
Abstract: | V tomto článku jsou porovnány dva efektivní komunikační protokoly pro distribuovanou simulaci silniční dopravy, které jsme vyvinuly během našeho předchozího výzkumu. Tyto protokoly – Long Step (LS) a Long Step Binary (LSB) – redukují meziprocesovou komunikaci využitím agregovaného přenosu a/nebo ztrátové komprese dat. Polocentralizované, centralizované a distribuované varianty obou protokolů byly zevrubně testovány a porovnány s referenčním komunikačním protokolem reprezentujícím běžný protokol distribuovaných simulátorů silniční dopravy. Testy ukazují značnou úsporu počtu přenesených zpráv a, co je důležitější, i celkového výpočetního času. |
Abstract in different language: | In this paper, two efficient communication protocols for distributed road traffic simulation, which we developed during our previous research, are compared. These protocols – the Long Step (LS) protocol and the Long Step Binary (LSB) protocol – reduce the inter-process communication using an aggregate message transfer and/or a lossy data compression. Semi-centralized, centralized, and distributed variants of both protocols were thoroughly tested and compared to a reference communication protocol representing a common protocol of distributed road traffic simulators. The tests indicate significant savings of the number of transferred messages and, more importantly, of the total computation time. |
Rights: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © IEEE |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (KIV) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
potuzak-DS-RT-2020-proceedings.pdf | 1,64 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47119
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.