Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Fadrhonc, Jan | |
dc.contributor.author | Honzíková, Jarmila | |
dc.date.accessioned | 2022-03-21T11:00:18Z | - |
dc.date.available | 2022-03-21T11:00:18Z | - |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | FADRHONC, J. HONZÍKOVÁ, J. Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2021, roč. 32, č. 2, s. 78-89. ISSN: 2719-6550 | cs |
dc.identifier.issn | 2719-6550 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/47198 | |
dc.description.abstract | Vzhledem k velké společenské poptávce po kvalifikovaných technicky zaměřených pracovnících je nutné rozvíjet zájem o technické obory. Článek představuje výzkum zaměřený na zmapování aktuální situace (ne)zájmu žáků základních škol o další studium technicky zaměřených oborů a zejména ověření, zda (ne)zájem souvisí s oblíbeností technicky zaměřených předmětů na základních školách. Základní školy v ČR zapojují žáky ve věku 6–15 let. Důvody, proč nejsou technicky zaměřené předměty oblíbené, budou vyhodnoceny, a na základě výsledků budou nabídnuta možná řešení. | cs |
dc.format | 12 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | University Press | en |
dc.relation.ispartofseries | Journal of Education, Technology and Computer Science | en |
dc.rights | © University Press | en |
dc.subject | škola | cs |
dc.subject | technická výchova | cs |
dc.subject | oblíbenost předmětů | cs |
dc.subject | technické obory | cs |
dc.title | Technical Subjects and Their Popularity in Context of Technical Education Support | en |
dc.title.alternative | Technické předměty a jejich oblíbenost v kontextu podpory technického vzdělávání | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | Considering the great social demand for qualified technically oriented workers, it is necessary to develop the interest in technical fields. The article introduces research focused on mapping the current situation of (non)interest of primary-school students in technical fields and especially verification of whether the (non)interest is linked to the popularity of technically oriented subjects at primary schools. Primary schools in the Czech Republic involve pupils at the age of 6–15. The reasons, why technically oriented subjects are not popular, will be evaluated to provide possible solutions. | en |
dc.subject.translated | school | en |
dc.subject.translated | technical education | en |
dc.subject.translated | popularity of subjects | en |
dc.subject.translated | technical fields | en |
dc.identifier.doi | 10.15584/jetacomps.2021.2.9 | |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43934935 | |
dc.project.ID | SGS-2020-019/Rozvoj technické gramotnosti v kontextu inovace primárního, preprimárního a nižšího sekundárního polytechnického vzdělávání | cs |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
013 JETC No 2_32_Technical Subjects.pdf | 550,66 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47198
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.