Název: | Vielfältige Konzepte der Natur und themenzentrierter Unterricht im Freien anhand der deutschen Übersetzung von Erbens Kytice (Der Blumenstrauß) |
Další názvy: | Rozmanité koncepty přírody a tematická výuka v přírodě inspirovaná německým překladem Erbenovy Kytice |
Autoři: | Vávra, Zdeněk |
Citace zdrojového dokumentu: | VÁVRA, Z. Vielfältige Konzepte der Natur und themenzentrierter Unterricht im Freien anhand der deutschen Übersetzung von Erbens Kytice (Der Blumenstrauß). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, 2020, roč. 13, č. 1/2, s. 40-56. ISSN: 1803-4411 |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Pedagogická fakulta MU |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/47243 |
ISSN: | 1803-4411 |
Klíčová slova: | environmentální výchova;příroda;literární věda;lingvodidaktika;německý jazyk;tematická výuka;Karel Jaromír Erben |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Umwelterziehung;Natur;Literaturwissenschaft;Fremdsprachendidaktik;Deutsch als Fremdsprache;themenzentrierter Unterricht;Karel Jaromír Erben |
Abstrakt: | Ziel des Artikels ist es zu zeigen, wie vielfältig die Konzeptualisierung der Natur sein kann. Der didaktische Ansatz des Artikels basiert auf der Dissertation des Autors, in der mit Hilfe des Indexes der pädagogischen Polarität verifiziert wurde, dass der Unterricht mit authentischen Materialien im Vergleich zu didaktisierten Materialien effektiver und eher motivierend ist. Die Balladensammlung des tschechischen Schriftstellers Karel Jaromír Erben Der Blumenstrauß in der deutschen Fassung bietet eine vielseitige Inspiration für die Aktivitäten nicht nur von tschechischen, sondern auch von Deutsch als Erstsprache sprechenden Schülern. Die jeweiligen Aktivitäten können kognitiv, affektiv, sozial sowie motorisch ausgerichtet sein. Der themenzentrierte Unterricht verfolgt problem-, projekt- und handlungsorientierte Ziele. Cílem článku je poukázat na rozmanitost konceptů přírody. Didakticky vychází článek z disertačního výzkumu autora, ve kterém bylo pomocí indexu pedagogické polarity verifikováno, že výuka s autentickými materiály je ve srovnání s didaktizovanými materiály efektivnější a více žáky motivuje. Sbírka balad českého spisovatele Karla Jaromíra Erbena Kytice (německé vydání: Der Blumenstrauß) poskytuje mnohostrannou inspiraci pro aktivity nejen českých žáků, ale rovněž i žáků, jejichž rodným jazykem je němčina. Příslušné aktivity mohou být zaměřeny kognitivně, afektivně nebo motoricky. Tematická výuka sleduje cíle vyučování problémového, projektového i činnostně orientovaného. |
Práva: | © autor |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KGS) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
document.pdf | 280,21 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47243
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.