Název: | Dějepis v projektech. Didaktické aplikace vyučování na ZŠ. |
Další názvy: | History in projects. Didactic aplications in basic school education. |
Autoři: | Mašlová, Kristýna |
Vedoucí práce/školitel: | Východská Helena, PaedDr. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/47345 |
Klíčová slova: | projektové vyučování;projektová metoda;projekt;problém;motivace;aktivní žák;klíčové kompetence;mezipředmětové vztahy;průřezová témata;metodika;didaktická aplikace |
Klíčová slova v dalším jazyce: | project teaching;project method;project;problem;motivation;active pupil;key competences;inter-subject relations;cross-sectional topics;methodology;didactic application. |
Abstrakt: | Diplomová práce "Dějepis v projektech" se zabývá projektovým vyučováním jako jednou z metod moderní didaktiky v konstruktivistickém pojetí vzdělávání v hodinách dějepisu na druhém stupni základních škol a víceletých gymnázií. Cílem této práce bylo ucelit terminologii a strukturovat plánování projektových hodin. Praktická část se zaměřila na přesné naplánování čtyř didaktických aplikací s přihlédnutím na časovou dotaci, klíčové kompetence a průřezová témata. Přehledně sestavená metodika s bohatým přílohovým aparátem slouží jako návrh na možné zapojení projektu do hodin dějepisu. Tato práce má sloužit jako inspirace pro učitele dějepisu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The diploma thesis titled "History in projects" is about project teaching as one of the modern didactic methods in the constructivist concept of education, in history classes on the second level of primary school and in eight or six-year grammar schools. The goal of this paper was to unify the terminology and to structure the planning of project classes. The practical section focuses on the precise planning of four didactic applications, taking into consideration the time fund, key competences and cross-sectional topics. A well-arranged methodology with an extensive annex system is used as a proposal for potential inclusion of projects in history classes. This work is intended to serve as an inspiration for history teachers. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Dejepis v projektech.pdf | Plný text práce | 7,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Maslova P.pdf | Průběh obhajoby práce | 62,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Maslova V.pdf | Posudek vedoucího práce | 235,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Maslova O.pdf | Posudek oponenta práce | 103,37 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/47345
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.