Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBartošek, Miroslav
dc.contributor.editorKéhar, Ota
dc.date.accessioned2022-05-23T05:37:45Z
dc.date.available2022-05-23T05:37:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 9-14.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-1092-7
dc.identifier.urihttps://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47572
dc.description.abstractPojetí výuky fyziky a koncepce pregraduální i postgraduální přípravy učitelů jsou předmětem aktuálních debat. První část příspěvku shrnuje zkušenosti autora, které jsou hodny zřetele i v současných diskusích. Popisuje způsob jak propojit výuku fyziky s navazujícím odborným vzděláváním a podporovat motivaci žáků v SOŠ, upozorňuje na nutnost příklonu od encyklopedického pojetí k zaměření na metody a aplikace výuky na gymnáziu. Druhá část popisuje jako příklad možného řešení učební plán fyziky pro gymnázia ve Svobodném státě Sasko (SRN).cs
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.subjectvýukacs
dc.subjectfyzikacs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjectNěmeckocs
dc.titleMé zkušenosti z výuky fyziky na SOŠ a gymnáziu v ČR a na gymnáziu v Saskucs
dc.title.alternativeMy experience from physics instruction at vocational and grammar schools in the Czech republic and at grammar schools in Saxonyen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe approach to physics instruction and the concept of undergraduate and post-graduate studies of teachers is currently being discussed. The first part of the article summarises the author’s experience that deserves to be taken into account in the current debates. It describes how to link physics instruction to subsequent specialised education and how to enhance the motivation of vocational school students, and points out the necessary transition from encyclopaedic instruction to focusing on methods and applications of physics instruction at grammar schools. The second part describes the physics curriculum at grammar schools in the Free State of Saxony (Germany) as a possible solution.en
dc.subject.translatedteachingen
dc.subject.translatedphysicsen
dc.subject.translatedCzech Republicen
dc.subject.translatedGermanyen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ModerniTrendy9_sbornik-9-14.pdfPlný text529,77 kBAdobe PDFView/Open
tiraz.pdfPlný text475,19 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47572

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.